Geen USB-poorten meer over

De 2 USB-poorten op mijn computer zijn bezet. Binnenkort wil ik een nieuwe USB scanner kopen, maar kan hem niet meer aansluiten. Of toch? Wat is in mijn geval de beste optie?

Misschien een PCI -> USB controller? Ik heb er nog wel eentje liggen uit mijn oude computer die ik wel kwijt wil, als je belangstelling hebt, PM me maar.

ZKHbaldo

Of je gaat voor +/- 25 € een Usb 4 poorts Hub halen

Linkpro 4port USB hub

Status : Nieuw
EUR. 22.65
( NLG :49.91 )
Hier te koop http://www.mr-at.nl/

Als je van een beetje hip houdt krijg je ook een mooie paarse transparante USB hub bij de kijkshop… Een 4-poorts wel te verstaan.

USB capaciteit heb je genoeg, voor zover ik weet kan USB 1.1 tot 127 apparaten aan!

Ik d8 dat ik destijds voor dat ding een 5 of 6 tientjes heb betaald.

De PCI USB kaart is een goedkopere optie dan een hubje, maar het kost je wel een PCI slot!

hetgeen wat misschien wel prettig is om naar te kijken is of dat hij wel een eigen voeding hebt. Anders kan je later misschien weer een nieuwe nodig hebben omdat je dan weer misschien wat te weinig vermogen hebt.

Originally posted by Dee-ehn
USB capaciteit heb je genoeg, voor zover ik weet kan USB 1.1 tot 127 apparaten aan!

In theorie ja ,

het record staat op 15 apparaten of zo overigens , dus lang geen 127

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

In theorie ja ,

het record staat op 15 apparaten of zo overigens , dus lang geen 127 [/B]

Wie hangt er nou ook 127 USB apparaten aan z’n pc? 10 muizen, paar scanners, dozijn printers, koffiezetapparaat, … :stuck_out_tongue:

Ik heb ooit gepoogd een regenboog computer te valideren voor microschoft (die kutstickers die je wel eens ziet op notebooks en zo). hiervoor moest ik een behoorlijk testprogramma draaien…

op een gegeven moment vroeg dat ding :

hoeveel usb poorten heeft uw moederbord…

ikke tellen … 5 …

dus vraagt dat ding …

sluit nu 5 usb devices aan op uw systeem…

toen had ik dus (inclusief de ps/2 muis die er al op zat) 6 muizen op 1 windows systeem … en ze deden het verdomme ook nog allemaal !

maar wat nu het nut was om 6 muizen aan te sluiten … geen idee :)… misschien handig voor mensen met korte armpjes of zo ? :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
maar wat nu het nut was om 6 muizen aan te sluiten … geen idee :)… misschien handig voor mensen met korte armpjes of zo ? :slight_smile:

Uhm, splitscreen spellen? :stuck_out_tongue:

Originally posted by Wookie

Uhm, splitscreen spellen? :stuck_out_tongue:

Maar met 6 muizen tegelijk bestuur je 1 pijltje, niet 6! Dus wat Mr. Belvedere zegt, voor mensen met 6 hele korte armpjes ofzo :stuck_out_tongue:

Originally posted by zkhbaldo
[B]

Maar met 6 muizen tegelijk bestuur je 1 pijltje, niet 6! Dus wat Mr. Belvedere zegt, voor mensen met 6 hele korte armpjes ofzo :stuck_out_tongue: [/B]

Dat hoeft niet persé: in Settlers 2 kon je ook met 2 muizen in 1 spel spelen. In splitscreen mode dan wel… :wink:

Maareuh jongens, gaan we hier niet een beetje offtopic? :wink:

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Dat hoeft niet persé: in Settlers 2 kon je ook met 2 muizen in 1 spel spelen. In splitscreen mode dan wel… :wink:

Maareuh jongens, gaan we hier niet een beetje offtopic? :wink: [/B]

:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: