Geen telefoontikken meer

vbimport

Internetters binnenkort verlost van telefoontikken

• bron: KPN

"Het is eindelijk (een beetje) officieel: KPN gaat zeer binnenkort Flat Rate Internet aanbieden! En nu maar hopen dat het minder dan 100 piek gaat kosten...":

Volgens KPN topman Paul Smits zullen internetters binnenkort niet meer hoeven te betalen voor de telefoontikken. KPN wil op korte termijn een vast tarief invoeren voor internetgebruik. KPN zelf beschikt inmiddels over 1,5 miljoen internetklanten, een getal dat maandelijks met 25.000 groeit. Het bedrijf wil in Europa tot de top drie van internetbedrijven behoren. Om dit doel te bereiken is KPN in de markt voor de overname van internetbedrijven. Binnenkort zal KPN in Duitsland actief worden als internetaanbieder.

een gedegen tegenstander van kabelinternet??
niet qua snelheid.....

Zou interessant kunnen zijn, maar ik moet het allemaal nog zien. Het zal sowieso nog wel een tijdje duren voor ze zover zullen gaan. En dan is het inderdaad de vraag hoeveel het gaat kosten.

Djewst

Jammer , maar daar kan ik niet mee van profiteren. Maar als je je aanmeldt bij www.freegate.nl dan mag je per uur dat je surft een half uur gratis surfen, en dat is ook wel leuk

best wel slim anders zijn ze zo uit de concurentie strijd. Ik denk eigenlijk wel dat dit alleen voor de normale mensen zijn niet voor de computerfreaks zoals wij…
Later gaan we toch over op adsl en daar zijn ook geen telefoonkosten aan verbonden!!!

wat me nu wel interessant lijkt is bellen via je internet provider, dat moet nu ook een stuk goedkoper zijn!!!

Wel geen telefoon tikken word al ruim een half jaar aangeboden hoor.
www.superweb.nl www.camex.nl www.webgate.nl [www.(een](http://www.(een) of ander utrechts bedrijf)

Echter is het nog nooit van de grond gekomen en wacht ik nu al bijna een half jaar geduldig af … wat ik dus niet leuk vind

(hopelijk heeft yahoo wat te bieden, geen tikken)

Ik zit nu al zo’n twee maand te wachten op een abonnement van Webgate ik heb me aangemeld en verder niets meer vernomen, ook telefonisch navragen helpt niet je wordt domweg aan het lijntje gehouden met een of andere belofte.

Voorheen zat ik bij Superweb maar die heeft sinds kort bijna alle communicatiepoorten dicht gegooid, waarschijnlijk om de zaak beter te beveiligen.
Maar daar koop ik niks voor ik heb namelijk poort 8080 en 9000 nodig om te kunnen internetten via de satelliet. Ik gebruikte Superweb voor de upstream, de downstream wordt verzorgd door EON (Astra ISP).
Dus ik was juist een hele voordelige klant voor Superweb aangezien ik alleen maar een beetje bandbreedte nodig was voor de upstream.
Ik heb ze dit nog proberen ui te leggen, maar dat is bij deze jongens verspilde moeite. Superweb wil blijkbaar graag van zijn klanten af.

Ook quickonline blijft hangen in zijn loze beloften, je kon eind vorig jaar nog twee uur per dag gratis internetten maar daar werd begin dit jaar mee gestopt, om volgens eigen zeggen in februari met nog spectaculairdere zaken terug te komen. En we blijven wachten!!

Dan heb je nog CAMEX, die zijn volgens mij helemaal niet te vertrouwen.
Ik heb inmiddels al zo’n tien e-mails naar hen gestuurd maar nooit antwoord gekregen. Wat het extra link maakt is dat je ze niet eens telefonisch kunt benaderen.

Ik hoop dat wat ‘Ruff-Next_Gangsta’ beweerd snel uitkomt, want de telefoonkosten beginnen me al aardig de pan uit te rijzen.

Neem je toch lekker kabelinternet!!!

Of hebben ze dat nog niet in dat dorp van je!!!

Over dat bellen via de internet provider heb ik een aantal weken ook al eens wat duidelijkheid over gevraagd.

Maar toen was er bijna niemand die hierover iets kon vertellen.

Het gaat mij om de negatieve kanten, dat het voordeel levert weet ik wel. maar de kwaliteit van het bellen via een kabelmodem, dat is iets waar ik meer over wil weten.

Yo Repo, mocht hij in een dorp wonen dan is dat zijn zaak. Het ligt hem niet aan dat dorp maar aan die klote kabelmaatschappijen die geen internet aanbieden. Aangezien je nog maar 2 keer hebt gepost in dit forum weet je waarschijnlijk niet dat er toch nog heel wat mensen zijn die niet de keus hebben om een kabelabonnement te nemen. Die zijn dus helaas afhankelijk van Superweb, webgate en andere niet ideale oplossingen.

zoals altijd…

Eerst zien dan geloven ! vooral als het om de PTT er sorry KPN gaat

BaDtObONE

Een stukje info ter aanvulling.

ISP’s willen einde aan netmonopolie kabelaars

Met name UPC en Casema hebben een monopolie als het om breedbandinternet gaat, zeggen de internetaanbieders. Zowel XS4ALL, Sonera als bArt worden bedreigd door die kabelexploitanten. In een brief hebben de internetaanbieders staatssecretaris Rick van der Ploeg van Cultuur gevraagd om een reactie op de huidige ontwikkelingen in de kabelmarkt.

De internetaanbieders zijn geschrokken van de uitspraken van een UPC-topman vorige week. Het kabelbedrijf kondigde aan alleen dochterbedrijf Chello op haar netwerken toe te zullen laten.

Open Network Provision
Staatssecretaris Van der Ploeg werkt momenteel aan een kabelnotitie. Daarin wordt onder meer geregeld dat kabelbedrijven niet mogen discrimineren bij de doorgifte van televisiezenders. Als het aan XS4ALL, Sonera en bArt ligt wordt een Open Network Privision (ONP) toegevoegd. Daarmee worden kabelexploitanten verplicht meerdere internetaanbieders toe te laten op hun netwerk.

In een persbericht schrijven de drie internetaanbieders dat de ONP er komt. Zij baseren dat nieuws op uitlatingen van mediastrateeg Peter Jelgersma tijdens een raadsvergadering vorige week in Amstelveen. Jelgersma is volgens het drietal ISP’s adviseur van staatssecretaris Van der Ploeg. Dat is echter onjuist, zo bevestigt het ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschappen. Het ministerie zegt wel dat Open Network Provision ‘de aandacht heeft’.

Alle hoop van de drie internetaanbieders is gericht op de in mei te verschijnen kabelnotitie van Van der Ploeg. “Het is op dit moment vrijwel onmogelijk toegang af te dwingen tot kabelnetwerken vanwege het ontbreken van een juridisch kader”, zo schrijven de providers. “De bevoegdheden van de Opta en de NMa zijn te onduidelijk om de monopolies van de kabelmaatschappijen te doorbreken.”

Internetaanbieders worden weggejaagd
XS4ALL biedt op kleine schaal in Amstelveen internet via de kabel aan. Het kabelnet in Amstelveen wordt binnenkort voor 97,5 miljoen gulden verkocht aan Casema. In het overnamecontract staat niets over toegang tot de kabel voor meerdere internetaanbieders, weet XS4ALL-woordvoerster Sjoera Nas. “Casema wil het netwerk exclusief voor dochter Wanadoo Cable gebruiken.”

Als UPC haar zin krijgt, moet Sonera tweemaal inpakken. Het van oorsprong Finse bedrijf is actief in Haarlem en in Rotterdam. De kabelnetten in beide steden zijn recent overgenomen door UPC. “We hebben nog wel contracten lopen, maar met een bepaalde looptijd”, zegt Yvette d’Hamecourt van Sonera. Eerder moest Sonera wijken voor UPC toen het bedrijf het kabelnet in Nijmegen kocht.

bArt, een dochter van het Amerikaanse Via.Networks zit in een vergelijkbaar schuitje. Het bedrijf biedt kabelinternet in Rotterdam, net als Sonera. Daar is dan ook bewezen dat meerdere ISP’s op een kabelnet voordelig is voor de consument, zeggen XS4ALL, Sonera en bArt. “De keuzevrijheid is een pre voor consumenten en een stimulans voor de aanbieders om de dienstverlening op niveau te houden”, zeggen de drie bedreigde internetaanbieders.

Vind ik ook geen monopoli positie voor de kabel eerlijke concurentie, drukt ook de prijs naar beneden.

Ik hoop dat die test in Duitsland omtrent internetten via het normale 220V spanningsnet hier in Nederland snel navolging zal krijgen.
Het is wat dat betreft erg stil uit de hoek van de Nederlandse elektriciteitsproducenten, waarschijnlijk zitten ze al op wat te broeden en houden ze zich uit oogpunt van de concurrentie positie liever stil.

Een feit is het in ieder geval dat wanneer het in Duitsland volgend jaar echt breed en commercieel op de markt wordt gebracht (en dit zijn ze blijkbaar van plan) het zeker in Nederland moet lukken, aangezien de infrastructuur in ons land vele malen beter is dan die bij onze oosterburen.

Tevens is het inrichten van het netwerk zeer eenvoudig er zijn in principe alleen wat aanpassingen nodig op de koppelstations en bij de transformatoren, en volgens de Amerikaanse uitvinders van dit systeem is dit simpel op te lossen.

Dan blijft natuurlijk de vraag hangen van als het allemaal zo makkelijk is waarom wordt het dan niet direct toegepast???
De consument zal in ieder geval graag gebruik maken van deze mannier van internetten mede omdat de bandbreedte enorm groot is en het internetten met waanzinnige snelheden kan plaatsvinden.

Alles valt en staat natuurlijk met een redelijke prijs maar dat spreekt voor zich.

HE

CISTRON GAAT TOCH ADSL AANBIEDEN WAAROM ZOU JE DAN NOG LID BLIJVEN VAN DIE (K*T) KPN

Casema _breed_bandinternet ? Ik dacht het niet, ik hoor verhalen van mensen die soms blij zijn dat er nog 1 byte per seconde wordt downgeload…

WISH wil ermee gaan beginnen!!!
kijk maar op: http://www.wish.net/info/wishinfo/flat_fee.htm

delirium

als je dadelijk 220v internet hebt zullen de lampen in je huis wel uitvallen nou dat lijkt mij niet zo relax…haha

moet je dadelijk je pc aan gaan fietsen met een hometrainer!!!

(Iets heeeeel anders)
drcrash: dat idee van dat fietsen is ook niet nieuw, dat ken ik nog van (volgens mij) Larry 2 of 3 ofzo daar ging Larry trouwen in de jungle, toen moest 'ie wat programmeren op een pc die werd aangedreven door een hometrainer

Omdat ADSL niet landelijk wordt aangeboden natuurlijk, hier komt het pas in 2002 ofzo :<

Wish en internet, dat is hetzelfde als Superweb en internet of te wel geen internet :<

Doegie!

Maarten.
cds_nl@gmx.net

start maar weer een nieuwe topic
zou hou ik er geen overzicht over.

goed weekend iedereen.
R-N