Geen LAN meer?

vbimport

Hebben jullie me gemist? Denk het wel ben een paar dagen niet hier geweest (had mijn mobo+cpu verkocht, vandaag nieuwe gehaald).

Goed, ik heb dus een nieuw systeem. Mijn vorige systeem had een MSI K7T Pro2a mobo. Nu heb ik een MSI KT7 Turbo mobo. Het ENIGE verschil tussen deze borden is dat het nieuwe bord een 133Mhz CPU FSB ondersteunt door de KT133a sjipset ipv KT133.
Verder zijn ze identiek. Goed, ik mijn oude bord eruit, nieuw erin, kaarten precies hetzelfde gezet zoals ze stonden en maar testen. Na de installatie van de chipset drivers werkte het hele zooitje precies zoals het was (alleen dan sneller)…

Alleen 1 probleem… mijn LAN werkte niet. Alhoewel de 100mbit LED op mijn NIC wel brandde (tis een 3COM 3C905B revision A) had ik onder Win2k geen toegang tot het LAN (hij zach zichzelf niet eens). Volgens Windows was de LAN connectie verborgen omdat de NIC niet fysiek in het systeem aanwezig was.
Goed, ik een andere NIC erin geschroefd op hetzelfde slot (3COM 3C905B revision B), deze handmatig in Windows moeten installeren (alhoewel het een PNP kaart is) en de kaart werkt. Op de kaart brand de 100Mbit LED, op de Switch is hij ook zichtbaar, alleen kan ik alleen mezelf in het LAN zien en andere computers in het LAN zien deze computer weer niet…
Wanneer ik het IP adres van deze computer ingeef geeft hij de melding dat deze al wordt gebruikt door een andere, verborgen LAN verbinding (van die andere NIC).

Mijn vragen:
-hoe kan ik die andere NIC uit het systeem werpen (hij is NIET zichtbaar in apparaatbeheer!!)
-hoe kan ik die andere LAN verbinding uit het systeem werpen
-hoe krijg ik mijn LAN weer aan de praat?

Thanx…

Klinkt misschien stom maar heb je al in veilige modus gekeken als je hem dan ook niet ziet?

Zat van de week ook ergens en moest in veilige modus opstarten en toen ik toen keek stond er meer dan als ik gewoon keek!

Greets Shittie

Ik heb inmiddels mijn LAN aan het werken gekregen (ik weet niet hoe: opeens refreshte mijn complete desktop een paar keer achterelkaar en daar wassie weer)…

Alleen is nu het probleem dat nog steeds die oude verbinding en netwerkkaart in Winblows zit (je ziet hem niet maar is er wel) en dat ik niet weet hoe ik die eruit krijg daar ik die niet graag erin hebt (gaat altijd ten koste van snelheid en stabiliteit)

het kan ook zijn dat er een bepaald conflict is met WinY2K + PCI-slotje…had ik ook met SCSI…gewoon in andere geprikt en voila! :slight_smile:

Kijk je IRQ’s is na ja! :wink:

Neej dat is het niet… die andere NIC werkt prima in hetzelfde slot op hetzelfde IRQ… alleen denkt Win dat er 2 NIC’s inzitten (alhoewel hij die NIET weergeeft) terwijl het er maar 1 is…