Geen koffie meer in de trein

Overgenomen van het ED:

Koffieverkoop uit de trein
Vrijdag 6 december, UTRECHT - De verkoop van koffie, frisdrank en snacks verdwijnt uit de trein. De NS vinden dat de railtenders - de trolleys met consumpties - te weinig opleveren en stoppen er in de loop van volgend jaar mee.

Uit onderzoek van de spoorwegen blijkt dat de meeste reizigers hun consumptie in een stationswinkel kopen. Het assortiment is daar een stuk uitgebreider dan de railtender. In de trein koopt nog maar twee procent van de reizigers een drankje of snack bij de railtender, ongeveer twintigduizend mensen per dag.
‘Het assortiment in de stationswinkels is zo goed en uitgebreid dat mensen steeds minder in de trein kopen’, aldus een NS-woordvoerder. ‘De railtender is niet kostendekkend en ook niet kostendekkend te krijgen.’
De railtender-catering verdwijnt volgend jaar geleidelijk uit de trein. Tegen het eind van het jaar wordt het laatste kopje koffie of snack in de trein verkocht. Om het verlies op te vangen breiden de NS de openingstijden van stationswinkels in enkele steden uit. Dit gebeurt in elk geval in Apeldoorn, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam en Zwolle. Verder gaan Kiosken vanaf februari ontbijt- en lunchpakketten verkopen.
Onder de 232 treinstewards, die formeel in dienst zijn bij Albron, worden gedwongen ontslagen niet uitgesloten. De NS proberen een deel van hen te herplaatsen als conducteur of als medewerkers in een stationswinkel. In de supersnelle, internationale treinen, zoals de Thalys en de ICE, blijft de catering gehandhaafd.

Waar zouden ze het geld dat nu vrijkomt aan besteden ?
En dan moeten we dus die superhete koffie die de NS altijd schenkt (schenken in de betekenis van gieten, want geven doet de NS niets behalve slechte service) over het perron meesjouwen de trein in. Wat zal dat een brandblaren opleveren.
Ben benieuwd hoeveel claims de NS daar voor zal krijgen. :wink:

Hulde !

Weg met die chemokar die altijd de weg blokkeert.
En dat onvriendelijke mannetje/vrouwtje dat er altijd achter staat.

Van de ongeveer 20 keer dat ik wel eens gebruik heb gemaakt van de diensten van die chemokar , heb ik daadwerkelijk 2 keer meegemaakt dat ze een beetje vriendelijk waren. Voor de rest leken het net allemaal uitgebluste , gedesillusioneerde apathische mensen (en nee , dat was niet om 06:30 of zo).

Verder is de koffie inderdaad superheet … en je moet het ook nog snel drinken anders loopt je papieren bekertje alle koffie op te nemen om op die manier handig te lekken. Ook dat alleraardigste excuus voor een tafeltje is precies genoeg om er 2 koffie en een mars reep neer te leggen… leg er gerust geen pen naast , want daar is geen ruime meer voor.

En daar komt nog bij dat die koffie focking duur is (en niet eens echt lekker). 'T is dat ik 1 keer in de 50 jaar of zo met de trein ga/moet , anders kocht ik me een grote thermosfles.

Logisch dat het weg gaat, 't is allemaal veels te duur!

2 euro voor een cola ofzo…is nie gezond!

Op de stations ben je ook niet veel goedkoper uit, maar dan neem je wel zo’n blikje ofzo van thuis mee…

Hoppa weg ermee!

Lekker rustig in de trein :slight_smile:

Treinen roelen, altijd handig om girls te leren kennen :bigsmile:

Originally posted by dansmug
Treinen roelen, altijd handig om girls te leren kennen :bigsmile:

Hmm ik had ene opmerking in petto, maar die laat ik maar voor wat het is :smiley:

Maareuh ik zal het niet missen. Vroeger reisde ik het hele land met de trein af, maar tegenwoordig doe ik dat nog maar zelden. In al die keren heb ik wellicht twee maal gebruik gemaakt van de railtender… en idd, de koffie is niet te zuipen…

Weg ermee… kan dan ook de prijs van het kaartje omlaag?

Originally posted by Dee-ehn
Hmm ik had ene opmerking in petto, maar die laat ik maar voor wat het is :smiley:

Een wijs besluit denk ik

Originally posted by dansmug

Een wijs besluit denk ik

Het voordeel van virtuele vrouwen is wel, dat je in een virtuele trein ook virtuele koffie kunt drinken… en die kun je uitzetten indien gewenst :bismile:

en meer zeg ik er niet over :wink:

Originally posted by Dee-ehn
:bismile:

is dit nou een “Freudian slip”? :smiley: :slight_smile:

Originally posted by Crazy Bob

is dit nou een “Freudian slip”? :smiley: :slight_smile:

Dat zal ik ff aan me zus moeten navragen, dat is de psycholoog (in spé) in huis… maar eigenlijk verwacht ik dat de combinatie 23 uur wakker + Jack Daniels het eerder deed :slight_smile: