Geen geluid avi tot mpeg 2

Hallo,

Ik heb met Nero Vision Express 3 een aantal AVI files
op een DVD image file geset, ik heb nu alleen geen geluid wel beeld.
Met windows media player speelt ie wel dus geen geluid, maar met Show time
een programma dat in Nero Vision Express 3 zit krijg ik WEL geluid.
ook als ik mijn gebrande DVD op mijn dvd speler (home theatre) probeer
GEEN GELUID…

Wat kan de reden hier voor zijn en is het simple op te lossen …
Ik wil geen gedoe met apart geluid decoden en dat sync-en met
de Video. Het zijn Avi files van 350 mb geript van HDTV die op een DVD moeten komen. Als u ander software wilt aanbevelen , wil ik daar zeker naar kijken. Tot nu toe heb ik Nero Vision Express gebruikt, nog niet tot mijn
geluk …

Graag advies

Bedankt,

Ralph

Waarschijnlijk gebruikt Nero Vision express de een of andere codec of instelling die niet al te compatible is. Aangezien ik niet echt overtuigd ben van de kwaliteit van de MPEG2 encoder van NVE heb ik hier nooit gebruik van gemaakt.

Indien je niet alles apart wilt gaan encoden zijn er toch wel wat opties. Zelf gebruik ik graat het programma “DVD2SVCD”. De naam is enigzins misleidend: het programma was initieel bedoeld om DVD’s naar SVCD’s om te zetten. Door de jaren heen is het programma echter steeds meer voor andere doeleinden gebruikt gaan worden. De reden waarom is simpel: het programma staat allerhande conversies toe (bijv XVID naar MPEG2) en vormt één universele frontend voor een collectie losse tooltjes. Alhoewel de interface niet zo mooi is al die van NVE, is het gebruik van dit programma, naar mijn mening, het meer dan waard.
Dit programma vereist wel de aanwezigheid van een MPEG2 encoder. Goede voorbeelden daarvan zijn TMPEGENC en Cinema Craft Encoder. Beiden zijn niet geheel gratis, maar indien je serieus iets te encoden hebt echt zeer de moeite waard (vooral CCE).
Ik sluit ook nog een link naar een thread op dit forum naar een goede tutorial bij; alhoewel deze wel iets ouder is zijn veel zaken niet of nauwelijks veranderd; kijk het eens door zou ik zeggen! Het kost wat tijd, maar het resultaat mag en dan ook wezen.

Nuttige links:
DVD2SVCD
CCE
TMPEGEnc
DIVX-2-DVD tutorial