Geen Divx-beeld op TV

vbimport

Hallo,

Ik heb eerst een beetje gezocht op het forum, maar ben niet tot een oplossing gekomen. Het probleem; ik gebruik SCART om beeld op m'n TV te krijgen. Het eigenaardige is dat ik wel DVD kan afspelen op m'n TV(via de PC voor de duidelijkheid), maar voor Divx heb ik alleen zwart beeld?!? Waar zou dat nu aan kunnen liggen?

Greetz

Welke videokaart gebruik je voor de TV-out? Ik heb het probleem wel eens gehad met de TV-out van ATI. Het probleem was toen, dat de TV-out als “secundaire monitor” was geconfigureerd. Door de TV in te stellen als “primaire monitor” werd de DivX wel weergegeven. DVD’s afspelen gebeurde automatisch met “DVD-zoom” (of iets dergelijks), zodat primair/secundair daar geen probleem gaf.

Maar dit is dus voor elke videokaart weer anders (en hangt ook nog eens van de drivers af).

Graag wat meer info dus.

Mijn excuses, was inderdaad m’n gegevens vergeten. In iedere geval, ik heb de Connect 3d (ATI) 9600 Pro, maar het probleem is ondertussen opgelost. Ik had eerst geprobeerd met op de TV hetzelfde scherm als op m’n PC te krijgen via beeldscherm>instellingen>geavanceerd>weergave. Met deze optie kon ik alleen maar DVD afspelen (heb alleen maar divx en vob getest). Maar ik heb toen eens geprobeerd om TV aan te sturen onder beeldscherm>instellingen en daar dan het 2de scherm te koppelen, zodat m’n desktop groter werd. En bleek perfect te werken, alles wordt nu goed weergegeven. :slight_smile: Ik denk dat je zoiets ook bedoelde…
Toch bedankt voor de reply!

Greetz