Geen ADSL, Geen Kabel in Drenthe, wat nu?

vbimport

Ter inleiding, dit plaats ik voor een vriend die toch wel graag zou willen “meegenieten” van de snelheid die ADSL of kabel aanbied in de grote steden

“ik woon in een omgeving (zw drenthe) waar geen adsl aangeboden zal worden, geen internet op de kabel verkrijgbaar is, en waar isdn de snelste oplossing is.
Kost me 1500 piek per 2 maand aan internet kosten
Weet iemand een alternatief (behalve sataliet, want das “gedoe”) voor zon soort bedrag, of voor mijn part 1500 piek per maand, als t maar snel en overal verkrijgbaar is”

Volgens mij bestaan er in Nederland geen verbindingen die snel zijn behalve adsl en kabel dan. Het enige alternatief dat ik zo 1,2,3 kan bedenken is toch internet via de sateliet.

Als je toch veel wilt internetten en bang dat de koste oncontroleerbaar worden dan kun je misschien wel wish click en dial nemen. Dat kost 70,- per maand en dan kun je elke maand 2 uur per dag internetten.

Het is iets maar ik weet niet of het voor jou ook iets is of dat het niets is

Ik ben bang dat het het laatste is :slight_smile:

:slight_smile:

is t1 een optie? (die dus overal verkrijgbaar is?)

verhuizen dan:p

Een straalverbinding met de dichtsbijzijnde universiteit ?

T1 zijn 32 gebundelde ISDN lijnen, tel uit je winst… duurder dan 1500 per maand…

Tja, het enige wat ik je kan aanraden is met je ISDN lijntje nog ff te wachten totdat Superweb weer de lucht in gaat en hopen dat dat een beetje werkt…

Op dit punt heb je het in NL niet zo goed, tenzij je in de randstad woont waar op sommige plaatsen ik weet niet hoeveel vormen van flat fee breedband internet mogelijk zijn…

Wat die vriend van jou kan doen is… mij een hand geven, ik zit met hetzelfde ‘probleem’!! :frowning:
Verhuizen wordt denk ik eerder de oplossing dan dat ADSL of kabel er is! :stuck_out_tongue:

Troost je…

Ik zit ook met hetzelfde probleem…:mad:

Misschien moeten we gewoon eens goed gaan klagen bij KPN of de kabelboeren…

Originally posted by Net_Loony
Misschien moeten we gewoon eens goed gaan klagen bij KPN of de kabelboeren…

Daar wil ik dan ook wel aan meedoen :slight_smile: Maar hoe wil je dat doen dan :confused:

Ik kan me alleen maar hierbij aansluiten ik zit met hetzelfde probl
in zo drenthe . Essent veel reclame maken voor 24 uur per dag internet voor een vast bedrag per maand maar bepaalde regios aansluiten ho maar zeker nu ze besloten hebben om het hele internet gebeuren per kabel op een laag pitje te zetten. Nu is er weer een of andere stroomboer die het wiel opnieuw wil uitvinden door internet via het stopcontact aan te bieden iets wat in duitsland al veel langer gebeurt. Bah je wordt er zolangzamerhand strontziek van ptt steeds duurder. Dit is zwaar Klompen Uit Trekken.

Lo,

Ik ben dus die vriend waar Loek t over had,
Tis dus naadje voor velen begrijp ik, en een alternatief is er dus niet.
Nou gaat het mij niet eens om de kosten, keb een bedrijfje en de btw + aftrek gaat er dus vanaf dus kost t me eigenlijk nog niet eens de helft, maar ik wil een fatsoenlijke snelheid.
Al die lekkere ISO’s overal… :stuck_out_tongue:
Maar om dat te downen met isdn is gewoon geen optie

Ik heb begrepen dat een t1 (of E1) duizenden guldens per maand kost en das dus ook geen optie

Weet iemand details over een 2-weg-sataliet-verbinding?
Ik weet dat ze er zijn ( http://www.bysky.nl/satellietinternet.html )
Er zijn wat kosten om t op te zetten maar die heb ik er in 2 maandjes wel weer uit… zucht.

Wat ik begrepen heb (niet van die site want daar vertellen ze eigenlijk nix) is dat je eigenlijk een “verzoek” indient waarna dat bedrijf t download naar hun server en vervolgens krijg je een seintje dat je het via sataliet van hun server kunt downen
Als dat zo is is t natuurlijk ook naadje, ik zie ze nog niet een iso van een warez site afahalen en die voor mij op hun server zetten

Als iemand dit zou kunnen bevestigen zou dat mooi zijn

Ook andere details (of beperkingen) of gebruikers ervaringen zijn van harte welkom

Om te gamen ist natuurlijk helemaal nix, keb gelezen dat je onder de beste omstandigheden een ping hebt van 0.5 sec
Het gaat me dus voornamelijk om surfen en bestanden binnenhalen

Originally posted by cum-a-lot
verhuizen dan:p

tsss als je zo ziek bent om te gaan verhuizen vanwege internet
dan ben je echt een super-NERD

tenminste zo denk ik er over

krijg ook geen kabel hier .
las wel in de krant , dat 1km hiervan daan per 1 september wel kabel komt

Originally posted by crackfire
tsss als je zo ziek bent om te gaan verhuizen vanwege internet
dan ben je echt een super-NERD

Verhuizen voor sneller Inet is wel wat overdreven misschien ja, maar als ik op me eigen ga (met girl) dan kijk ik zoek ik wel even uit wat voor Inet ze hebben op de plek van ut huisje! :wink: Niet dat je dan met die reden ergens niet zou gaan wonen maar als een huis de mogelijkheid tot breedband Inet heeft dan is dat wel een voordeel! (en wordt een huis dan, voor mij, meer waard!) :stuck_out_tongue:

sja tis een beetje wat je zelf wil, maar als je veel i-net zou ik toch zoiets nemen als wish aanbied
check het maar uit…of w8en tot superweb weer met wat leuks komt??? :stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-
sja tis een beetje wat je zelf wil, maar als je veel i-net zou ik toch zoiets nemen als wish aanbied
check het maar uit…of w8en tot superweb weer met wat leuks komt??? :stuck_out_tongue:

Ik dus ff kijken op Wish en zag daar onderaan de page een oude bekende…

Zouden die gasten van “All Your Base R Belong 2 Us” echt een reclame banner daar hebben of zou Wish gekraakt zijn?! :confused:

Persoonlijk vertrouw ik dat geregelde inbellen nooit zo, ben na Supernep en Quickonline wat voorzichtiger geworden daarmee. De 1 kon ik nooit op en de ander was opeens verdwenen! :frowning:

Originally posted by Wookie
[B]
Ik dus ff kijken op Wish en zag daar onderaan de page een oude bekende…

Zouden die gasten van “All Your Base R Belong 2 Us” echt een reclame banner daar hebben of zou Wish gekraakt zijn?! :confused:

Persoonlijk vertrouw ik dat geregelde inbellen nooit zo, ben na Supernep en Quickonline wat voorzichtiger geworden daarmee. De 1 kon ik nooit op en de ander was opeens verdwenen! :frowning: [/B]

sja na Quickonline ben ik er ook nie meer aan begonnen, maar Swish gebruikt een vriend van me al een heeeeele tijd en je wordt er gewoon na 2 uurtjes afgeknikkerd…dus komen zij ook nie voor superhoge lasten te staan.,…DUS–> geen faillisement! :stuck_out_tongue:

Inderdaad er zijn zo geen directe alternativen voor adsl of kabel. Maar ik wil wel ff zout in de wonde wrijven door u te melden dat ik sind gisteren een trotse en uitermate gelukkige bezitter ben van een adsl lijntje :slight_smile:

er is wel een alternatief, alleen daar moet je 50 tot 75 aanmeldingen voor hebben. kijk op wif.itslogic.nl dit heb ik ook in mijn dorp geprobeert alleen lukte dat niet.:frowning: