Gebruikers rechten in WinXP

vbimport

Hoi,

Ik heb zo een probleempje.
Ik heb we Winxp Pro opnieuw(schoon) geinstalleerd na een Hardware upgrade.

Nu alleen komen er een paar probleempjes.

1. Als ik dingen installeer dan worden er linkjes (*.lnk) in een map onder Documents and Settings/All Users en/of Documents and Settings/The ObserveR. Maar als de *.lnk in de map van All Users wordt geprlaats verschijnt er niks in het start menu van The ObserveR. Dit can ik wel een beetje oplossen door de *.lnk van All Users naar The ObserveR te copieren, maar er moet een betere opls. zijn(denk ik)

(aanpassing)2. vandaag probeerde ik Nortong AV the installeeren en kreeg ik de opmerking van WinXP dat "The System Administrator Has Set Policies to Prevent this Installation" of te wel ik mag niet installeren.
Terwijl (heel vreemd) ik wel een administrator ben.
Log ik nu in Als Administrator krijg ik de zelfde opmerking?
Wat is er mis en hoe kan ik dit oplossen?(Aanpassing)
Probleem 2 is opgelost, aangezien er nog een andere/eerdere versie van Norton AV aanwezig was gaf dit dus het probleem, na deinstallatie van de vorgige versie kon de nieuwe installatie gewoon worden uitgevoerd.

Met vriendelijke groet

The Observer

Oké hier gaan we.

Het is een beetje moeilijk om dit uit te kunnen leggen maar probeer het toch even. Als je bepaalde programma’s installeerd doe je dit onder het Administrator account. Deze zal de links plaatsen voor all users. Zo zullen alle gebruikers die aanloggen op het station de applicaties zien die door de administrator geistalleerd zijn. Als je dit doet onder je gewone account zal niet alles in de All users komen maar in je persoonlijke Startmenu. Dus als de volgende persoon in zal loggen op het station dan zal hij niet de applicaties zien die je onder je normale useraccount geinstalleerd hebt. Maar je zegt zelf al dat je als Observer als administrator ingelogd bent. Dus zal hij de meeste applicaties onder All Users zetten. Maar dan zijn er nog applicaties die bij het installeren niet in All Users de *.lnk zal zetten maar in je Persoonlijke directory. Daar kan je eigenlijk weinig aan doen. Meestal alleen maar de *.lnk kopieren volstaat ook meestal.

Suc6

Hoi King

Als ik het goed begijp dan worden de meeste installatie resltaten(*.lnk) in de all user map gegooid.
Goed ik ben dus als user administrator en worden dus meeste *.lnk in de all user map gegooid.
maar waarom komen deze dan niet onder The Observer(administrator) in het startmenu?

Vemoeden(even brainstormen) op een of andere manier staat voor de user(the Observer(actief als administrator) ergens aangegevn dat xp niet de all user map moet weergeven

Snap je nog wat ik bedoel?

Ik denk dat ergens in de configuratie staat aangegevn dat in de start menu (je weet wel start knop) alleen de info onder de user naam The Observer moet worden aangegeven.

zou het nog iets uitmaken met de installatie de eerste keer (dus zonder problemen(let op) dat ik eerst versie 2526 van winxp heb geinstalleerd toen geupdated/overheen geinstaleerd versie 2600 van winxp?
En nu heb ik dus rechtstreeks winxp versie 2600 geinstalleerd.
(zelf denk ik het niet maar ja, misschien heb ik het mis.

Groetjes,

The Observer

Maar omdat je als Administrator(Observer) bezig bent geld de optie All Users niet weergeven natuurlijk niet. Deze zal alleen voor de ‘gewone gebruiker’ zijn. Als je een gewone gebruiker “Installatie rechten” geeft dan zal deze Lnk in zijn persoonlijke menu verschijnen. Als administrator heb je gewoon alle rechten.:bigsmile:

I get it maar toch vind ik dit een beetje vreemd.
Want als ik als adminstrator iets installeer lijkt het me ook logisch dat ik hier gebruik van wil maken dus dat ik ook het programma kan opstarten en zo? hiermee bedoel ik dat ik niet als administrator moeilijk moet gaan doen door elke keer opzoek naar de spullen moet gaan want ik heb alle rechten dus leg hjet dan ook maar bij mij op het zilvere plaatje.
De user daar in tegen mag niet zomaar overal gebruik van maken dus moet de administrator nog even de user zijn rechten geven en ik zeg als administrator dat de user niet alle linkies mag zien, bijvoorbeeld met nero.

de uzer mag alleen gebruikmaken van nero cover editor maar mag niet branden. de administrator daar in tegen mag het allemaal dus bij de administrator alle linkies en bij de user alleen de covereditor linkie.

maar wat ik niet snap is ik heb de zelfde installatie gebruikt als vorgige keer, zelfde opbouw, nu alleen extra bij de installatie de winxp SP1 en toch is de indeling heel anders dan de vorige keer.
en dat vind ik vreemd?

Groet

The Observer

Originally posted by Observer
[B]…maar wat ik niet snap is ik heb de zelfde installatie gebruikt als vorgige keer, zelfde opbouw, nu alleen extra bij de installatie de winxp SP1 en toch is de indeling heel anders dan de vorige keer.
en dat vind ik vreemd?

Groet

The Observer [/B]

Had je toen misschien klassiek menu aanstaan? Of is dat niet wat je bedoelt?

Nee ik bedoel niet het visueele (want dat staat nu toch weer op klasiek :slight_smile: ) maar meer in de trend van de verdeling in gebruikers rechten dat probleem dus waar mee ik nu kamp (na ja zo groot is het niet maar ik wil het eigenlijk een beetje ophelderen)

Ik heb kwa instellingen precies het zelfde staan als de eerste keer, maar toch dan gezien opdit moment allen de gebruikers instellingen, is het anders

The Observer

Originally posted by Observer
[B]Nee ik bedoel niet het visueele (want dat staat nu toch weer op klasiek :slight_smile: ) maar meer in de trend van de verdeling in gebruikers rechten dat probleem dus waar mee ik nu kamp (na ja zo groot is het niet maar ik wil het eigenlijk een beetje ophelderen)

Ik heb kwa instellingen precies het zelfde staan als de eerste keer, maar toch dan gezien opdit moment allen de gebruikers instellingen, is het anders

The Observer [/B]

Ik heb de SP1 nog niet voor XP Nederlands dus kan het nog niet tjekken voor je?

Even een update on the case.

Nadat ik gisteren iets probeerde te installeren en dat helemaal mis ging, me hele systeem werd simpel weg vern**kt.
Heb ik maar even helemaal opnieuw winxp er op gegooid.

En weet je wat er gebeurt, heb weer de zelfde instellingen gebruikt en nu doet alles weer zoals het moet. nu heb ik nog niet SP1 geinstalleerd, zou het dan toch hier aan liggen?

ik vind het vreemd.

The Observer