Gdi.exe :(

vbimport

Hallo allemaal,
Ik had eerst Windows ME, maar heb dat eraf gegooid en nu staat er Windows 98 op. Ik heb nu Windows 98 omdat in ME de computer altijd vastliep (als ik aan het internetten was) met de foutmelding; gdi.exe werkt niet goed o.i.d. Dit heb ik nu weer met windows 98 SE

Wie weet waar het aan ligt, valt het op te lossen, en zoja; hoe ?

SYSTEEM:
AMD 1200 Mhz, 512 MB RAM, 56k modempje (meer info heb je denk ik niet nodig?) Gewoon de internet explorer die met 98 SE wordt geinstalleerd.

Alvast bedankt,

tracht die gdi ff te verwijderen, en dan van je windows cd die terug te zetten, beste te doen in msdos mode, of veilige modus

jah in volledige DOS mode dus… je GDI is het belangrijkste onder deel van de GUI van Windows Samen met shell32 en User 32 alle API Calls (application Programmer language) staan erin… zonder deze exe/dll kun je nix met windows… (niet voor lang in ieder geval)

hmmz… …die van de cdrom replacen lukt niet :frowning:

Dan start ie niet op. :frowning:

opnieuw installen zou ik dan zo zeggen…

Sja… …ik blijf om de week reinstallen… …eerst ff paar cdtjes kopieren :slight_smile:

misschien verstandig om dan een backup te make met drive image of zo, en die dan telkens terug te zetten = maaar 5 min werk

Hoi

Ik wil niet lastig zijn maar toch doe ik het.
Ik heb het zelfde probleem gehad in het begin met Win ME het meest eigenlijk met me laptop, gebeurde af en toe ook met me vaste pc AMD 500.
Het probleem werd veroorzaakt door Mcafee Virus scan, toen ik deze er geheel af had gegooid(was wel even een voledige her install nodig) was het probleem opgelost.

Misschien (als je mcafee hebt)(versie +/- 4.5) is dit handig om te weten.

The Observer

Alleen Norton Antivirus. Ik heb een hekel aan virusscanners… …MAAR mijn pa zit ook op deze kompjoeter en die hep r de balle verstand van en opent alles gewoon.

Ik heb er nou geen last meer van; alleen zo af en toe sluit de pc ineens helemaal af (ook als ik niet op internet zit wel s). Wie weet hoe DAT komt :slight_smile: ?

Er is een servicepack voor McAfee 4.5 beschikbaar die dat probleem en het scandisk en defrag probleem moet oplossen.