Gasten? of ongewenste meekijkers?

Je ooit afgevraagd waarom er altijd 20x zoveel gasten als members op het forum zitten? Zeker allemaal van die mensjes van microsoft, RIAA, Brein etc. die alles nachecken of iets illegaal is of nie?

mzzls

Veel van deze gasten zijn lezers die hier via Google terecht zijn gekomen…

aha, als je op google iets intypt en je krijgt dan iets van cdfreaks dan krijg je de text in een soort kladblok-layout. En je wordt nog gespammed met advertenties ook… :smiley:

Originally posted by theunbeatable
aha, als je op google iets intypt en je krijgt dan iets van cdfreaks dan krijg je de text in een soort kladblok-layout. En je wordt nog gespammed met advertenties ook… :smiley:

True… wat hiervan de oorzaak is, weet ik echter niet. Ik neem haast aan dat de spider van Google (deze zoekt het web automatisch) af, de threads van ons forum indexeert, opslaat in z’n cache en deze toont als zoekresultaat… (pin me er echter niet op vast, dit is pure speculatie).

Als je op de “mainpage” van het forum kijkt, kan je het “archive” kiezen, waar je diezelfde layout op je bord krijgt (nu ja bij mij is’t op m’n monitor). Da’s hier en die list alle threads. Het “gewone” forum laat standaard enkel de “laatste” threads zien, hoewel de searchfunctie wel uit de volledige database gaat zoeken. (en je kan ook gewoon listen vanaf “the beginning” waardoor je ook alle threads krijgt). Waarom er die opdeling is, weet ik niet. Misschien voor extra popup-inkomsten via google?

Het archief is inderdaad alleen bedoeld voor searchengine (90% Google) traffic. Zo zien zij popups en reclame en kunnen we het forum bekostigen, en hebben de vaste gasten (bijna) geen last van reclame. Leek me een win-win situatie :wink:

Overigs is het archief een speciaal aangepaste versie, zonder signatures en andere opmaak, maar met popups. Voor vaste bezoekers is het beter gewoon dit deel van het forum te gebruiken.

das dan toch mooi geregeld :bigsmile:

Originally posted by theunbeatable
das dan toch mooi geregeld :bigsmile:

Yep. :cool: