Garantie net verlopen..en nu?

vbimport

Hallo luitjes,

Op 2 april 2002 heb ik bij mediamarkt een dvd-speler gekocht, vandaag 18 april 2003 gaat hij stuk. De garantieperiode is 1 jaar en is dus op 3 april 2003 afgelopen. Heeft het nog zin om naar mediamarkt te gaan? Ik mag redelijkerwijs verwachten dat m’n dvd-speler langer meegaat als 1 jaar…maar of mediamarkt zich daar wat van aantrekt nu de garantieperiode is afgelopen? Wie heeft ervaring met zoiets en/of kan mij iets meer vertellen.

Alvast bedankt.

Melch

Van een dvd-speler mag je inderdaad verwachten dat die langer meegaat als een jaar.
Een fabrikant dient een duegdelijk product te leveren een aangezien dit in dit geval niet gebeurd is, mag je toch verwachten dat de leverancier hiervoor een oplossing moet zoeken ook al is de garantie verlopen.

Soms werkt de “13e maand” truuk , omdat het apparaat nogal een tijdje in de winkel stond voordat het verkocht werd.

Ik zou van de MediaMarkt wel een beetje vriendelijkheid verwachten , dat ze dit oplossen.

Consumentenbond heeft hier regelmatig over geadviseerd.
Volgens mij staat er op dit forum zelfs nog wel een heel verhaal over garantie (kan me herinneren dat ik daar nog wel op gereageerd heb)…

Zou dus eens bij Consumentenbond kijken of hier de zoekfunctie gebruiken op ‘garantie’