Gaat de prijs van de CDR's stijgen?

vbimport

Is het waar dat de prijs van de CDR’s gaat verdrievoudigen? Die roddel komt elk jaar weer opflakkeren. Vorige week nog in de krant. Als het echt waar is, wanneer zou dit zijn? Is het onder druk van de platenmaatschappijen, softwarefabrikanten of van de EU? Of zou het enkel tijdelijk zijn?
Heeft er hier iemand een mening of een antwoord op?

DUH natuurlijk niet de producenten weten verdomt goed dat iedereen dan zal overschakelen op iets anders … waarom zouden ze anders hun prijzen zo laag houden ( niet alleen voor de concurrentie peis ik zo )

MaFd0n

Originally posted by MaFd0n
iedereen zal dan overschakelen op iets anders

Zoals? Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en al vast wat cd’s ingeslagen bij de Makro :smiley:

heb laatst met een computerwinkel gesproken, en die verwachten geen spectaculaire prijsstijgingen max 5-10 bef; dus da valt nog mee

Ik heb mijn voorraadje ook al ingedaan :):):):slight_smile:

ik denk het niet hoor…
en al worden ze 5 cent duurder die ken ik ook nog wel missen…

Als de regering er geld in gaat zien, dan zijn we zwaar de lul!! Dan melken ze het helemaal uit en gaan wij ons scheel dokken! :frowning:
(heb dit al eerder gemeld ergens gloof ik! :wink: )

Gebeurt deze prijsstijging alleen in nederland of ook in belgie???

PS. De makro verkoopt zijn cd’s tegen een behoorlijk hoge prijs vraag eens rond in computerwinkels en je zal zien dat die veel goedkoper

de prijsstijging zal voor heel europa gelden d8 ik en dus niet enkel met betrekking tot nl

ik vind ze de laatste tijd sowieso duur, of kom ik in de verkeerde winkels? ik betaal al gauw 10 gulden voor 10 Arita 74’s met jewel case en 15 voor 10 Arita 80’s met jewel case…
“vroeger” haalde ik nog wel eens 10 Arita 80’s voor 8 gulden bij de lokale pc-boer, alleen die vent is failliet gegaan :frowning:

Wat raar dat die vent failliet gegaan is zeg! :wink:

De reden dat de cd’s nu zo goedkoop zijn, is dat de fabrikanten nog veel voorraden hebben, en ze de oude voorraaden verkopen.
De productiekosten gaan misschien wel omhoog, maar daar merk je niet zo heel veel van. Als de productieprijs 2x zo duur is, dan is de eindprijs niet 2x zo hoog.

Als de productiekosten van 15 ct 2x zo hoog, 30 ct, worden, wordt de winkelprijs dus ook gewoon 15 ct duurder.

Correct me if i’m wrong.

langzaam maar zeker willen fabrikanten van 74min af en wordt gangbaar formaat 80 min; sommige winkels verkopen al geen 74 min meer.
Verder is 16 speed mode geworden; 74min cd’smet speed<16x worden nu opgeruimd, bij de lokale drogist kon je Kodak in jewelcase voor 1 piek/stuk kopen.
Als die voorraden op zijn, zullen gemiddelde prijzen wel stijgen.