Ga me pc upgraden, -> paar vraagjes

vbimport

hi,

topic is een klein beetje geleik aant ''nieuwe pc '' thread maarja, post het toch maar

heb nu een pentium 2 400 mhz 128mbram
nvdia tnt2 en een geforce 2 mx[ zonder tvout]

zei dus all dat ik wou upgraden
zat te denken aan een

Asus A7A266 moederboard en een
AMD Athlon Thunderbird 1,4 GHz
2x 256 sdram
cooler ????

hoorde dus dat amds heel goed gecooled moeten worden , ben overigens nie echt van plan te overclocken.
wat voor cooler wordt aangeraden?

en waar moet ik op letten als ik een nieuw moederboard aanschaf?

er stond bij dit moederboard aangegeven ''zonder sound''
wat houd dit precies in?
ook stond er erbij x keer pci en agp pro, is dat hetzelfde als een agp bus , en ik neem aan dat het er maar 1 heeft, is dit genoeg?
heb dus geen idee wat gebruik maakt van agp behalve sommige videokaarten.

en als laatste heb ik nog geen idee waar ik dit ga bestellen
welke nederlandse, winkel met een online shop wordt aangeraden? goede service ,garantie etc. moet wel onder rembours kunnen leveren.

als iemand hier nog iets aan toe te voegen heeft of ergens iets op aan te merken heeft
ga gerust je gang :slight_smile:

alvast bedankt

Kwa cooler raad ik je een Spire Copper aan…das opzich een redelijk goedkoop coolertje maar je houd em op zo’n graad of 55 en das opzich netjes voor 40 piek ofzow!

Sja waar je op moet letten als je een nieuwe mobo aanschaft is natuurlijk wat er allemaal in moet komen hangen…dus aan PCI sloten ed…je kan uiteraard ook ff wat reviews lezen op Tweakers das altijd goed!!

Zonder sound betekent hoogstwaarschijnlijk dat dit mobo geen geintregreerd soundje heeft…maar waarschijnlijk heb je toch wel een losse soundcard dus das geen prob.

AGP heb je der maar 1 van nodig…Pro betekent dat ook de allernieuwste kaartjes hun xtra power wordt gebruikt…een gewone AGP past er uiteraard ook in!!

Waar je het gaat bestellen…sja check daarvoor deze site maar es…:stuck_out_tongue: of PM me ff…dan zal ik je een adresje geven… :cool:

Suc6 dermee!