Fucking Åmål...... video-cd?

vbimport

Iemand die zweedse film Fucking Åmål gezien? Ik heb em gister gezien in de bios en JEZUS WAT EEN COOLE FILM!!!!!!!!!!!!
Zo dat wou ik even kwijt...
Heeft iemand em HEEEL toevallig op video-cd??? (met nederlandse ondertiteling dus)

Euh vertel eens in een paar woorden waarover de film gaat als het een coole film is ? Liefst in het nederlands, m’n zweuds is niet zo goed

2 pubermeisjes gaan tongzoenen…

Ja dat is wel een beetje erg kortaf…
Ik ben er gisteren naartoe geweest, en ziehier het verslag:

Setting: Heel klein Zweeds plaatsje waar niets te beleven is en iedereen elkaar kent. Hoofdpersoon: Klein meisje, 14 jaar en lesbisch (Agnes) die verliefd is op ander heel knap en populair meisje (Elin). Elin sluit met haar zus een weddenschap voor geld dat ze een keer Agnes kust. Ze komt er acher dat ze dat zelf eigenlijk ook heel leuk vondt, maar heeft het daar erg moeilijk mee, en neemt een vriendje om haar verliefde gedrag te camoufleren. Maar, alles loopt natuurlijk goed af, en ze worden vriendinnen.

Heel heel heel erg goed gespeeld vind ik. Een erg indrukwekkende film.

voor de liefhebbers: deze film komt donderdag 30 mei om 20:30 op Nederland 3

Ik meen me trouwens te herinneren dat er nog een topic over deze film was destijds, kon 'm alleen niet meer vinden :frowning:
vandaar mijn reply hieronder…

Is inderdaad een coole film! Bedankt voor de tv-tip!

:smiley:

Deze wordt al enkele maanden regelmatig op canal+ vertoond…

Euh… 14 jaar, is dat niet een beetje jong om op te kicken.
Ga em maar zelf zien de 30ste om een oordeel te vormen.

ff ter herinnering: vanavond dus op TV!

Ik heb een paar uurtjes geleden nog eens wat reviews gelezen op www.imdb.com en ik moest potdomme goed zoeken om een reviewer te vinden die het een slechte film vond… dus ik ben benieuwd.

Originally posted by Crazy Bob
[B]voor de liefhebbers: deze film komt donderdag 30 mei om 20:30 op Nederland 3

Ik meen me trouwens te herinneren dat er nog een topic over deze film was destijds, kon 'm alleen niet meer vinden :frowning:
vandaar mijn reply hieronder… [/B]

idd, had het in de (volks)krant gelezen als Filmtip.

dus over een half uurtje :slight_smile:

Nah , was daar nu al die ophef over …

Originally posted by Mr. Belvedere
Nah , was daar nu al die ophef over …

ophef is misschien een groot woord, opwinding (bij sommigen) denk ik beter :wink:
maar wel een geinige film, toch?

Originally posted by Crazy Bob

ophef is misschien een groot woord, opwinding (bij sommigen) denk ik beter :wink:
maar wel een geinige film, toch?

't ging. Op zich is het een heel apart onderwerp (zelfs in de mooie tolerante wereld waarin wij leven , dus laten we daar aub niet over gaan discuzeuren). Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat de scandinavische films die ik gezien heb op 1 hand te tellen zijn en daar weet ik bij god de naam niet meer van.

Ik heb em wel opgenomen , misschien dat ik de film later ga waarderen.

Ze zijn me allemaal een beetje te lief in de film. Er zit niet echt een bitch bij (alhoewel het ze allemaal een beetje proberen omwille van de cool-zijn status). Die jongen wordt je helemaal niet goed van … sorry hoor , maar als ie dan ook echt in die hele tijd helemaal geen fuck zegt ben je wel heeeeeeeeeeeel erg verlegen … De problemen en zo zijn wel goed weergegeven , maar het is net alsof de regisseur er alles aan gedaan heeft om de film toch maar het predikaat “voor 12 jaar en ouder” heeft willen meegeven. Verder denk ik niet dat een 12jarige hier dan nog bijster veel van zal leren , want de rode draad van de film is toch " dit is heel normaal hoor " en om nou te zeggen dat die rode draad altijd even makkelijk te volgen is … nah.
Een paar scenes (die zogenaamd ophef moesten gaan brengen , de kusscene in de auto bijvoorbeeld) vond ik ook allemaal net een beetje te lief.

Geef mij maar Pump Up The Volume … deze film heeft ook zijn fouten , maar weet wel een sfeer te zetten.

En als dialogenfilm is gewoon Clerks een van de beste.

Ik zou Fucking Amal niet snel huren of kopen. Zelfs niet als de dvd maar 9 euro zou kosten.

dit is een typisch (ckv/scandinavische) film. De scandinavische films die ik heb gezien zijn op 2 middelvingers te tellen :wink:

La Pianiste en dus deze.

Allebei scandinavisch, allebei geschikt voor CKV. Jammer dat bij ons de regel is dat je maar over 1 culturele activiteit maar 1 verslag mag maken (dus niet 2 scandinavische films, of 2 musea over de 19e eeuw)

Vond het wel leuk.
Leuker dan die standaard actie-films.

Ik vind het fijn dat ik hem heb gezien. maar niet voor een 2e keer.

Ik had Fucking Amal al een een paar jaar geleden op Lowlands gezien en vond hem best goed. Veel Scandinavische films heb ik niet gezien, maar Festen is een aanrader. Het is een rustige Deense film met een bizar einde. 8.4 op IMDb.

Wat vindt ik dat een SUCK film zeg

Ik vraag me af hoeveel mensen er al deze film zijn gaan huren en gevraagd hebben naar “Fucking Anal” :slight_smile:

Wat ik ook een leuke film vond uit Scandinavië (Denemarken om precies te zijn) was Nattevagten (cijfer 7.5 op IMDb.com).
Het probleem is dat er een slechte Amerikaanse remake van is gemaakt (Nightwatch); als je die al hebt gezien kun je deze beter ook maar niet kijken, dan weet je al wat er gebeurt e.d.
Als je die slechte remake nog niet hebt gezien is het een aanrader wat mij betreft.

Ook die andere internationaal bekende film van Lukas Moodysson (regisseur van Fucking Amal), Tillsammans (Together) vond ik best geinig. Die krijgt op IMDB.com trouwens een 7.9

was een leuke cult fillum… ik hou daar wel van… Net als die dogma films, ook altijd leuk…!:stuck_out_tongue: