FTP server

Hey people
Heb een vraagje. Ik wil een ftp server op mijn laptop runnen.Ik ben aangesloten op een router. deze router is aangesloten op een thomson speedtouch 510[kwam mee met de hoofd PC].
Er zijn in feite dus 2 routers aangesloten. Ik heb in de eerste routern [ USRobotics 8054] de Virtual FTP server geactiveert en de port 21 geforward naar mijn laptop. Ondanks dit kan niemand over het internet in mijn FTP server komen. Ik vraag mij af als ik ook in de Thomson 510 een verandering moet maken??

Opstelling:

[HoofdPC(via ethernet naar LAN port op de USR8054)]
|
|
[USR8054]--------wireless connection to my laptop
|
|
|
[thomson speedtouch 510(connected to the WAN port on the USR8054)]

Indien biede router als router fungeren (lijkt me hier het geval te zijn, tenzij je de een of andere vage bridge configuratie hebt), dan zul je waarschijnlijk op de eerste router de port forwarding van poort 21 naar de tweede router moeten forwarden. Je tweede router forward je dan poort 21 naar je laptop.

Het is overigens niet al te slim om zo een netwerk op te bouwen. INdien het mogelijk is kun je beter de tweede router als switch gebruiken (zij het een dure switch) en de eerste router als enige gateway laten functioneren. Dat voorkomt veel problemen!