FTP server automatisch uitschakelen?

ik kan via mijn werk over een ftp-server beschikken, de enige vereiste is dat deze tijdens kantooruren uitstaat. Niet alleen
de ftp software uitschakelen is voldoende, hij mag zelfs niet
te pingen zijn, dit kan ik hardwarematig doen door: ofwel netwerkkabel uittrekken of server pc uitschakelen.

Is er geen enkele manier dat ik dit software matig kan doen? bv de netwerkkaart om een bepaald uur automatisch op disable zetten ofzo… ik had graag dat ik dit hele proces (uit/aan) volledig automatisch kon laten verlopen en dit zuiver softwarematig… alle tips zijn welkom!!!

alvast bedankt,

greetz
DReaMeR

ps: OS=Windows98

Dat kan. Je kan met een AT commando op gezette tijden services uit en inschakelen. Een kind kan de was doen. :wink:

edit/ AT commando werkt nie op een windows 98 bak /edit

Ben ff verder voor je aan het zoeken.

Een tijdschakelklok op de voeding van die pc zetten.

Ik denk dat je met Serv-U of zo dit vanzelf kunt instellen, kijk maar even rond mss vind je wel iets …

Originally posted by MaFd0n
Ik denk dat je met Serv-U of zo dit vanzelf kunt instellen, kijk maar even rond mss vind je wel iets …

kan allemaal , maar zolang die nic aan het tcp/ip protocol gebonden blijft kun je het kreng pingen… dus een fysieke verwijdering is de enige oplossing.

Kun je nog anders doen hoor…

Inschakelen: handmatig, of middens WoL (wake on LAN); je laat een andere PC een signaaltje sturen

Uitschakelen: met een schedular laat je de PC om een bepaalde tijd uitzetten…

Moet toch kunnen he?

of je hangt er een switch/hub tussen en die hang je weer op een tijdklok. Switch uit en hij is niet meer te pingen.

Originally posted by siebeduin
of je hangt er een switch/hub tussen en die hang je weer op een tijdklok. Switch uit en hij is niet meer te pingen.

dan maar geen dhcp ip er van maken :slight_smile: