Ftp in xp

hallo
hoe kan ik mijn ftp weer laten werken in win xp hij doet het niet meer

Graag beetje wat meer info!
Welke FTPserverprog heb je draaien? Wat zijn de mankementen?

Met de hoeveelheid info die je ons geeft kan ik weinig.

ik heb nu een BulletProof FTP Server draaien op win me ging het goed maar op win xp niet
ik krijg steeds de volgende errors:
time-out
fout in de verbindings opbouw
bij mij is er dan geen levensteken te zien maar bij de andere wel die kan zien dat ik wil inloggen
het programma zelf geeft geen errors aan

Heeft XP niet een ingebouwde firewall?

Kan het zijn dat die iets blokkeerd?

heb ik al uit staan

heb je de goede versie? (Werkt ie onder XP?)

Zoals hier te zien werkt ie wel onder 9x , 2k en NT.

Zou eigenlijk geen problemen moeten hebben onder XP . maar who knows.

Ik vond niks op hun faq , maar misschien is het mailen van ze niet onverstandig.

Originally posted by samsung
bij mij is er dan geen levensteken te zien maar bij de andere wel die kan zien dat ik wil inloggen
het programma zelf geeft geen errors aan

FF wat recht zetten, Bij mij is dus waar je de FTP server hebt draaien?!
Bij de andere is waar dan? De FTP client of een andere server?

Misschien ligt het aan mij, maar ik snap je ff niet. :confused:

klopt wookie de andere is een andere server
en bij mij draaid ook een ftp server srry voor de slechte info van mijn kant

Dus niemand kan op jouw FTP inloggen, je ziet ook niemand die probeert aan te melden en jij kan ook niet bij die andere z’n FTP op maar hier ziet die andere wel dat jij het probeert.

Ok, dit zijn dus als ik het goed begrijp 2 problemen. De 1e is dat jouw FTP niet werkt en het 2e probleem is dat jij niet bij hem kan inloggen.

1e
Heb je een netwerk thuis van meerdere pc’s? Werk je toevallig met een router ofzo? Welke poort gebruik je voor je FTP server; staat die open? :wink:

2e
Wat is de error die je krijgt? Data Socket error ofzo? Probeer het dan eens met “Passive Mode” uit.

Ik ga nu ff paasbrunchen… :stuck_out_tongue:

1e nee ik heb geen netwerk maar 1 pc ,poort 21 ik denk het wel want ik kan wel met ftp mijn homepage downen en upen

2e passive mode stond al uit de
error is: fout in de verbindingsopbouw

3e hoe was de paasbrunch :smiley:

4e er zijn andere mensen met een ftp server de zelfde software als mij bulletproof daar zien ze wel dat ik probeer in te loggen maar meer ook niet

Ik gebruik zelf Serv-U, maar toch zou het ook met Bulletproof moeten werken natuurlijk.

probleem opgelost mijn firewall blokkeerde het hele spul ik heb de ip nrs van de geblokte accounts weer vrij gegeven en hij doet het weer het enige wat ik niet snap is als de firewall uitstond blokte hij ook

Kun je misschien vertellen hoe je erachter kwam dat je firewall het blockte?
Ik heb hetzelfde probleem.

[QUOTE=sleknerps;2007709]Kun je misschien vertellen hoe je erachter kwam dat je firewall het blockte?
Ik heb hetzelfde probleem.[/QUOTE]

Als je je firewall even uitzet en het werkt dan wel, dan weet je dat het aan de firewall ligt.

kk, nu lukt het

gewoon in dos venster even
net stop sharedaccess