Fsb133 vs fsb166 geheugen

HAllo

even een vraagje;

op dit moment draait mijn geheugen en processor op 266mhz (2x133)…nu ben ik van plan mijn geheugen te vervangen met ander geheugen met een fsb van 166mhz.

Weet iemand wat voor winst het geeft kwa snelheid als ik dit geheugen toe pas.
(266mhz ->333mhz)

Damian

Zolang je CPU FSB op 133Mhz loopt is het verchil klein. Dit geheugen biedt je echter wel de kans om wat makkelijker over te klokken!

ik kan mijn geheugen op fsb+33 mhz instellen

dus cpu op 133mhz (266mhz) en het geheugen op 166mhz (333mhz).

zal ik die extra mhz in snelheid merken??

bij een grafische kaart neemt de snelheid bij het opkrikken van het geheugen namelijk wel goed toe

denk dat het verschil te verwaarlozen is

als je niets aan je FSB doet heeft het weinig zin om er PC2700 geheugen in te doen

de fsb voor het geheugen gaat van 133 naar 166

Afhankelijk van de mogelijkheden van je moederbord en de revisie van je CPU kun je dit setje geweldig overklokken.

Zelf heb ik een 2100+ (met Tbred B core) op FSB333 lopen, hetgeen in een 2700+ resulteert, welke beter presteert dan een ‘echte’ 2700+!

Mijn geheugen is ook PC2700

ik denk dat ik het toch maar koop…voor het experimenteren…lol

dank je

(hoe heb je hem “unlocked”)

De FSB van een Athlon is altijd unlocked :wink:

De multiplier kun je weliswaar unlocken, maar dat heb ik niet gedaan, aangezien dat bij mij niet nodig was.

Sommige Tbred-B Athlons zijn door AMD op de markt gebracht om over te klokken (dit heeft AMD zelf nooit gezegd, dit is meer een soort van “publiek geheim”). Deze Athlons zijn zeer goed overklokbaar, en kunnen de multiplier naar beneden bijstellen. Een voordeel hiervan is, dat met een lagere multiplier, maar hogere fsb, een gelijke of hogere kloksnelheid gehaald kan worden, hetgeen altijd een prestatiewinst tot gevolg heeft!

Zou een volledig/gedeeltelijk gelockte CPU toch willen unlocken, dan kan dit. Hoe dit gebeurt is afhankelijk van het model. Een mooie applicatie hiervoor vindt je op www.overclockers.com.
Er zijn verschillende technieken, zoals het doorverbinden van de l1 bruggen, of de pins van de CPU voorzien van een wire-bridge.

Let wel op: overklokken brengt risico’s, een lagere levenstermijn, een kleinere kans op garantie en mogelijk instabiliteit met zich mee!

dank je

ik weet dat bepaalde stepping en week/jaar nummers (kwa produktie datum) extreem goed te overclocken zijn.

Ik zelf heb diverse pogingen gedaan, maar ik denk dat het vast loopt op mijn pc2100 geheugen…
Die kan namelijk slecht tegen overclocken