Frivole haardracht belet stage kapster

vbimport

Frivole haardracht belet stage kapster

Leerling-kapster Claudia de Haan (17) uit Apeldoorn kan geen stageplaats vinden omdat haar kapsel volgens plaatselijke kapsalons te opvallend is. Hierdoor dreigt ze haar opleiding voortijdig te moeten beëindigen.

Alle tachtig kappers uit Apeldoorn is Claudia inmiddels langsgeweest, maar geen enkele bood haar een stageplaats aan. En dat terwijl haar klasgenoten wel gemakkelijk emplooi vonden. “Het ligt aan mijn opvallende haardracht”, vertelt Claudia, wijzend op haar mooie lange haren. “Kappers vinden mijn coupe te gewaagd.” Met veel zorg brengt ze er eens per twee maanden vlechtjes en krullen in. “Aan mijn cijfers kan het in ieder geval niet liggen”, aldus de Apeldoornse. “die zijn allemaal ruim voldoende.”

De meeste Apeldoornse kappers wezen Claudia af met de smoes dat er geen plek was of omdat het te rustig was. “Tien kappers vertelden gewoon dat ze mijn haardracht te opvallend vonden en dat ik mijn coupe maar moest veranderen om een stageplaats te krijgen.”

Claudia weigert echter pertinent haar kapsel te veranderen. “Ik heb mijn haar al sinds mijn twaalfde in dit model en dat wil ik voorlopig zo houden.” Bovendien is het niet zo dat ze nooit wijzigingen aanbrengt. “Ik snap dat kapsalons willen dat het haar van een kapster af en toe anders zit. Dat doe ik dan ook door er regelmatig een kleurtje of kraaltjes in te doen of de vlechtjes weg te laten.”

Als de Apeldoornse voor 1 oktober geen stageplaats weet te vinden, moet ze van school af. Haar opleiding, het ROC Aventus te Apeldoorn, kan weinig doen. Claudia: “Bij deze opleiding moet je eens per week naar school en de rest werken.De school heeft me wel adressen van kappers gegeven, maar meer hulp kan de opleiding niet bieden.”

“Ik ga nu buiten Apeldoorn een stageplaats proberen te vinden.”, vertelt Claudia. Ze verwacht dat het wel gaat lukken. “In de buurt van Utrecht en Amsterdam is de mentaliteit toch anders. Daar doen de mensen vast niet zo moeilijk over mijn haar”, denkt ze.

Ze mag mij wel knipper hoor :stuck_out_tongue:

Originally posted by TDI
Ze mag mij wel knipper hoor :stuck_out_tongue:

En niet alleen knippen…Sweep sweep…:wink:

Het is eigenlijk ook best onzin. Ik vind het echt wel strak die vlechtjes.

Beetje kinderachtig dat je op zo’n reden kan worden afgewezen!

er zit echt een steekje los bij de Apeldoornse kappers…

belachelijk… discriminatie!:frowning:

Rond uit belachelijk.
Leuke meid by the way
maar geen stage plaats krijgen omdat haar haar te opvallend is.

What is next

Niet bij de brandweer mogen omdat je rood haar hebt.

Niet bij een brillen winkel mogen werken omdat je een bril dracht.

Rond uit belachelijk

Ik vind het er eerlijk gezegd erg mooi uitzien, das weer wat anders! Maar dat je voor zoiets wordt weggeschopt is achterlijk :frowning:

Bij ons hebben we een kapsalon waar een homo de baas is en daar lopen hele rare snuiters rond! Daar kan ze vast wel een plek krijgen!
Dus Claudia, moet je me maar even PM’en voor het adres enzo! :stuck_out_tongue:

echt stom dat ze om haar haardracht word afgewezen:rolleyes:

Originally posted by Wookie
Bij ons hebben we een kapsalon waar een homo de baas is en daar lopen hele rare snuiters rond! Daar kan ze vast wel een plek krijgen!
Dus Claudia, moet je me maar even PM’en voor het adres enzo! :stuck_out_tongue:

Alle kappers zijn toch homo? :stuck_out_tongue:

Laat ze eens bij de kinky kapper langs gaan, heeft ze zo een baantje.

Leuk koppie… stom dat je daarvoor afgewezen wordt.
Had mijn vriendin maar zulk haar, dan had ik er helemaal niet vanaf kunnen blijven.

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

Alle kappers zijn toch homo? :stuck_out_tongue: [/B]

Klopt, een neef van mij is ook kapster en is ook nicht geworden

Originally posted by TDI
[B]

Klopt, een neef van mij is ook kapster en is ook nicht geworden [/B]

volgens mij zit dat er automatisch bij (bij de opleiding) :wink:

Pfff… waar gaat dit weer heen!? :rolleyes:

Originally posted by Wookie
Pfff… waar gaat dit weer heen!? :rolleyes:

nergens heen! :wink:

tis idd vrij lullig dat zo iemand nie aan genomen wordt…terwijl je JUIST zou zeggen dat je met zon kapsel eerder werd aangenomen bij kapperzaak dan ergens anders! :rolleyes:

Tja tis idd discriminatie, maar geld dat ook niet voor hoofddoekjes (Moslims)?

Het enige wat ze zou kunnen proberen is een stageplaats op een minder dorpelijke locatie te zoeken… Amsterdam ofzow…

Originally posted by TDI
Tien kappers vertelden gewoon dat ze mijn haardracht te opvallend vonden en dat ik mijn coupe maar moest veranderen om een stageplaats te krijgen."

Als ze dat echt gezegd hebben dan had ik gewoon aangifte gedaan van discriminatie. Dat is iemands vrij recht om het haar zo te dragen

Aanklagen die handel :frowning:

Originally posted by Pyromaniac
[B]
Als ze dat echt gezegd hebben dan had ik gewoon aangifte gedaan van discriminatie. Dat is iemands vrij recht om het haar zo te dragen

Aanklagen die handel :frowning: [/B]

Jammer genoeg is er ook vrij recht om te kiezen of ze bij jou komt werken of niet. Als je ze aanklaagt ontkennen ze het en zeggen dat ze een aanbieding van iemand met ervaring hebben of iets anders van dat soort uitvluchten. Dus zeker niet aanklagen.

Trouwens ik vind dat de juffrouw hier er leuk uitziet heel leuk zelfs. Hoe hypocriet kan iemand zijn om haar af te wijzen omdat ze langer haar heeft dan de doorsnee persoon. Komt toch dat is pure waanzin.

Ja het is het goed recht van een werkgever om een sollicitant niet aan te nemen, maar om dan als reden te geven dat het haar van de sollicitant niet geheel volgens de regels van de kapper waren dan is dat geen goede reden, maar ik denk dat je dan toch meer van recht moet afweten en dat weet ik nu nog niet (dat zal nog wel gebeuren volgend jaar :))

Anders moet Da_Taxman hier maar even wat neerzetten (en dan stuurt die de rekening maar naar mij, maar ik betaal hem gewoon niet :))

beetje onzin vind ik dat ze haar weigeren, maar anderzijds als ze haar haar normaal doet is er toch geen probleem. Het is toch maar een kleine moeite, en anders moet ze maar naar de Tv kapper gaan werken daar moet je er zo extravagant uitzien. Tevens vind ik zo’n haartooi gevaarlijk als je op de fiets zit.
Wat een onzin weer van mij:o