Freesco Software Router

vbimport

Kan een van jullie me misschien uitleggen hoe ik dit programma werkend krijg?

Ik heb het op een diskette geinstalleerd en daarna setup gedraaid, maar als ik dan alles opnieuw opstart, kan ik op de client computers alleen MSN Messenger en UT starten. Mijn IE en mijn Outlook doen het dus niet.

Ik heb op de clients een vast IP adres 192.168.0.??.
En bij m’n DNS server heb ik het IP adres van mijn router ingevuld (192.168.0.1).

De netwerkkaart die verbonden is met het internet krijgt automatisch zijn IP adres.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Mzzl

probeer ook eens de default gateway van de clients in te stellen op 192.168.0.1

Heb ik ook geprobeerd en geeft hetzelfde effect.

allebei invullen zowel dns als gateway en zorgen dat je geen proxy instellingen hebt ingesteld in IE en dus ook niet automatisch detecteren…
als dit ook niet lukt is het misschien beter om de discussie voort te zetten op freesco forum…

bij mij draait freesco probleemloos met DHCP…

waarom moeilijk doen? gebruik gewoon ICS, da’s toch veel makkelijker? Of werk je niet met 98?

Originally posted by delirium
[B]allebei invullen zowel dns als gateway en zorgen dat je geen proxy instellingen hebt ingesteld in IE en dus ook niet automatisch detecteren…
als dit ook niet lukt is het misschien beter om de discussie voort te zetten op freesco forum…

bij mij draait freesco probleemloos met DHCP… [/B]

zo stond het het idd ingesteld en het werkt nog steeds niet, maar ik zal idd maar een post op het freesco forum zetten, mischien dat die een oplossing weten

Originally posted by the_Matrix
waarom moeilijk doen? gebruik gewoon ICS, da’s toch veel makkelijker? Of werk je niet met 98?

Ik werk wel met Win98 (en met W2k) en ik heb mijn internet al gedeeld met Winroute Pro.
Maar ik wilde gewoon eens wat anders proberen.

Originally posted by Jolige_Joffer
[B]

Ik werk wel met Win98 (en met W2k) en ik heb mijn internet al gedeeld met Winroute Pro.
Maar ik wilde gewoon eens wat anders proberen.
[/B]

ja zo dacht ik ook en dit loopt als een trein bij mij… als het werkt is het echt tien keer beter en makkelijker als win98…

Leg mij dan eens uit wat er nou gemakkelijker kan zijn dan Internet Connection Sharing? Je geeft je netwerkkaart aan waar je modem aan hangt en die waar je Lan op zit en klaar is kees. Makkelijker kan toch niet?

Originally posted by the_Matrix
Leg mij dan eens uit wat er nou gemakkelijker kan zijn dan Internet Connection Sharing? Je geeft je netwerkkaart aan waar je modem aan hangt en die waar je Lan op zit en klaar is kees. Makkelijker kan toch niet?

makkelijk mbt beveiliging en portforwarding en inbellen e.d.

Je moet als gateway je Freesco Router ingeven en als DNS de DNS die je van je ISP krijgt.

Proxy kan je uitzetten, hoeft niet.

Freesco Router:
1e kaart = 192.168.0.1
2e kaart = IP van je ISP
DNS = DNS van je ISP

Clients:
kaart = 192.168.0.x (oplopend van 2 to 255 maar altijd 1 nummer aansluitend)

DNS = DNS die je ISP aan geeft
Gateway = 1e kaart Freesco Router.

Moet werken.

EDIT: Als je bij Chello zit kan je het schudden, hebben wij ook gehad.