Freddy Heineken overleden

Bierbrouwer Alfred (Freddy) Heineken is donderdagavond in zijn woning in Noordwijk op 78-jarige leeftijd overleden. Dat heeft het concern gisteravond bekendgemaakt.

De biermagnaat zal in naaste familiekring worden begraven, wanneer is niet bekend. Heineken kampte sinds april met een zwakke gezondheid na een hersenbloeding. De brouwerij neemt een rouwperiode van vier dagen in acht.
,Met het overlijden van Freddy Heineken is een unieke man van ons heengegaan’’, zegt Karel Vuursteen, topman van Heineken. ,Hij was met hart en ziel betrokken bij onze onderneming. Heineken werd in 1964 lid van de Raad van Bestuur van het gelijknamige bedrijf. Hij was van 1971 tot 1989 voorzitter van de Raad van Bestuur. In die periode groeide zijn bierbedrijf uit tot een wereldconcern.

bron:
nrc handelsblad
intervieuw met freddy heineken

tja nooit leuk

alhoewel heineken nog steeds geen bier is :stuck_out_tongue:

Originally posted by Dee-ehn
[B]tja nooit leuk

alhoewel heineken nog steeds geen bier is :stuck_out_tongue: [/B]

??
nieuwe variant? Je hebt BIER en je hebt GROLSCH… en daarnaast ook nog HEINEKEN?

ik vind die reclame wel erg cool trouwens…
Heineken: BIERTJE (zij claimen dus het algemene woord biertje)
Grolsch: Je hebt BIER en je hebt grolsch (lekker hakken op heineken dus :slight_smile: )

kmoet toegeven dat beiden reclames zeer goed te noemen zijn!

ps grolsch is best ok!

Yep, Grolsch!

:smiley:

Originally posted by MP|3
[B]

??
nieuwe variant? Je hebt BIER en je hebt GROLSCH… en daarnaast ook nog HEINEKEN?

ik vind die reclame wel erg cool trouwens…
Heineken: BIERTJE (zij claimen dus het algemene woord biertje)
Grolsch: Je hebt BIER en je hebt grolsch (lekker hakken op heineken dus :slight_smile: ) [/B]

volgens mij (weet het niet zeker) was ‘je hebt bier en je hebt grolsch’ er al voor dat de serie van heineken begon met ‘Biertje?’.

Ik vind de reclames van Amstel ook wel cool :D. Ow, en dat was ook geloof ik een keer tijdens WK, had heineken een commercial met 'dont touch my hiny (of hoe je het schrijft). De clou was dat een vrouw een mans billen betastte,. of het biertje ofzo, en vandaar ‘don;t youch my hiny’ (met fonetisch schrift is het leuker :()

Originally posted by jojk
volgens mij (weet het niet zeker) was ‘je hebt bier en je hebt grolsch’ er al voor dat de serie van heineken begon met ‘Biertje?’.

Nou ik zag hem pas enkele weken erna hoor!

Originally posted by MP|3

Nou ik zag hem pas enkele weken erna hoor!

En dat is zaligmakend? :wink:

Grolsch gebruikt al heel erg lang de slogan je hebt bier en je hebt Grolsch…
Grolsch heeft ook niet de verwijzing naar bier, maar is al zolang als ik me kan herinneren ‘Pilsener’.

Originally posted by Da_Taxman
Grolsch heeft ook niet de verwijzing naar bier, maar is al zolang als ik me kan herinneren ‘Pilsener’.

Dat eerste wist ik niet. Maar ik vind het gewoon leuk om te zien hoe die twee bedrijven zo marketing technisch tegen elkaar bezig zijn… heineken probeert het woord ‘bier’ als alias voor Heineken te gelden, en grolsch zegt je hebt bier… en je hebt grolsch. Terwijl het toch allebei een vorm van bier is toch? (naja in die vormen ed ben ik niet zo in thuis (=vergeten))

Originally posted by Da_Taxman
Al jaren. Letterlijk. En dat “Biertje” is van 2001 pas.

Op een dag drink je geen bier meer, maar drink je Grolsch reclames zie je al jaren in de bios…

Originally posted by Azrael
Op een dag drink je geen bier meer, maar drink je Grolsch reclames zie je al jaren in de bios…

Klopt ja… ff vergeten, maar die ken ik zeker :slight_smile:

De man was wel een genie met reclame als ik zo alles las over hem.
Kan trouwens iedereen het boek over de ontvoering aan bevelen is echt super.

Ik heb dat boek (Peter R de Vries) ook gelezen alweer ik weet niet hoeveel jaartjes geleden. Heel lekker leesvoer!

:cool: