Franse laptop / parallelle import

vbimport

Ik kan via internet een Toshiba laptop kopen in Bangok voor veel minder dan in Nederland. Het is echter een Franse. Iemand enige ervaring met dit soort bestellingen en weet iemand of het Franse keyboard ook een QWERTY keyboard is??
Het gaat om Toshiba Tecra 8200 (019TG1). Zijn deze machines over de hele wereld hetzelfde of zou dit een uitgeklede versie zijn??

Sja het is denk ik een gokje…ligt er beetje aan hoeveel het scheelt…als het echt een laptoppie is van 8 ruggen en je kan em voor 5 ofzow krijgen zou ik nie zeuren over QWERTY’s of QWERTO’s :stuck_out_tongue:

een frans toetsenbord is naar mijn weten een Azerty en ik kan zeggen dat dat niet prettig werkt als je qwerty gewend bent maar bij de meeste laptops kun je je toetsenbord eruit halen en er een Qwerty indoen.

Originally posted by psyduck
een frans toetsenbord is naar mijn weten een Azerty en ik kan zeggen dat dat niet prettig werkt als je qwerty gewend bent maar bij de meeste laptops kun je je toetsenbord eruit halen en er een Qwerty indoen.

Ja dus nogmaals…scheelt het een hele hoop money dan kan je altijd nog ff een ander boardje derin gooie…

ennuuhhh de franse windows98 vervangen :stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

Ja dus nogmaals…scheelt het een hele hoop money dan kan je altijd nog ff een ander boardje derin gooie…

ennuuhhh de franse windows98 vervangen :stuck_out_tongue: [/B]

Makkelijker gezegd dan gedaan, neem ik aan. Alle keyboardjes verschillen van afmeting etc. en als je dan op een toets drukt, verschijnt volgens mij nog steeds dezelfde letter die op het andere keyboard op die plaats aanwezig was.

Overigens scheelt het inderdaad aardig veel:
Volgens kieskeurig.nl biedt de goedkoopste winkel de computer aan voor Fl 9700. Via Bangkok kost deze ca. F 3550 (incl. verzendkosten) + BTW ca. Fl 700 + invoerrechten (13%???) ca. Fl 450. Totaal kost hij zo dus ca. Fl 4700!!! Tel uit je winst.

nee nooit doen stel er is iets aan je hardware ofzo wat moet je dan ?? terugsturen ofzo ??

Sjongejonge…5 ruggen ga je toch nie laten liggen? Das gewoon vette vette winst! Toshiba zit toch ook in de NL…nou zij hebben echt wel een NL keyboardje met dezelfde afmetingen en ok misschien moet het mobo ook wel vervangen worden, maar sterfensduur is bull…tis dat ik al een laptoppie heb maar anders had ik der wel interesse in!!..

Toshiba geeft global support op hardware, via z.g.n. service centers… Valt weer mee! Ik heb met Dell een hele andere ervaring. Kortom: “Puntje voor toshiba!”

Een keyboardje laten vervangen kost echt geen 49,- (geloof me!)
Zelf inbouwen mag dus niet en het betreft ook geen garantie geval, dus vol. uurtarrief! Kan aardig skyhigh gaan met de kosten… (voordeel - kosten = nog steeds spotgoedkoop!) Ja, eventueel kun je er zo’n klein cordless setje aan hangen van logitech, je hebt 1 PS/2 poort op dat ding…

Ik zou als ik jou was nog even checken op je de bios kan flashen in een andere taal…

In alle eerlijkheid, ik ben er nog steeds niet zeker van of het een verstandige keuze is! Maarja, ik heb al een flinke prijs, voor mijn koopjesjacht, moeten betalen… Ik koop nu gewoon 't beste (2nd best evt.) of niets…

ja… Moeilijk! heh :stuck_out_tongue: