Foutmeldingen bij installatie LFS-5.1.1

vbimport

Heb nu reeds een aantal keer zonder problemen het tijdelijke systeem van LFS opgezet. Maar steeds wanneer ik begin aan de eigenlijke installatie krijg ik foutmeldingen.

bij make check krijg ik een “no rule to make target /sources/glibc-build/soversions.i”
Negeren en daargaan met een make install eindigd ook met een error. Waar mogelijk heb ik de gebruikte packages gecontrolleerd met md5sum-check.

Kan iemand mij raad geven over hoe te handelen. Mijn hostsysteem is Redhat 9. Is het misschien zo dat deze eerst moet worden geupdate “compiler ed” voordat het goed wil werken? Heb ook nog een cd van Knoppix liggen (v3.4), maar dat wordt helemaal lastig om als host te gebruiken (denk ik… :rolleyes: … toch …?)

BVD

Anders toch maar weer een voorgebakken distributie, want dit gaat me wat vervelen. Heb nu toch al wel 4x het tijdelijke systeem opgezet à 37 uur. Wel een tar gemaakt, maar je blijf toch denken dat het aan de voorbereiding ligt.

De fout die voor het compileren wordt gegeven komt waarschijnlijk voor uit een foutief make bestand of een afwezig make bestand. Voor zover ik weet is het verder niet afhankelijk van de versie van de compiler etc, maar pin me daar niet op vast.

Knoppix kun je prima als mastersysteem gebruiken hoor. Ik neem aan dat je tijdens de installatie van LFS chroot naar ewen nog niet gebootstrapte (semi)installatie op je harde schijf? Dan moet het met Knoppix prima mogelijk zijn.

Probeer anders Gentoo eens. Ik draai het nu enkele weken en ik ben er erg over te spreken. De setup is niet al te gecompliceerd en verloopt lekker vloeiend.

Je zou trouwens ook een stage 3 van Gentoo als mastersysteem voor LFS kunnen gebruiken…

Kan het niet uitstaan hè…

Nog eens erg serieus overnieuw gedaan, maar vanaf mijn tweede package geeft ie al een error, welleswaar genegeerd, maar toch (als je 40 uur later stukloopt op een niet genegeerde error ga je toch denkn dat het daar al aan lag)

Het verhaal in de handleiding is dat alle handelingen genoemd worden, maar dat de standaard handelingen, waarvan verwacht wordt dat die reeds in je basiskennis hebt, niet worden genoemd. Vandaar dat ik van één package even alle commando’s geef. Graag zou ik reactie krijgen wanneer hier een fout in zit. (zou lullig zijn dat ik iets vergat)

Installatie package gcc-core-3.3.3.tar.bz2 (bevind zich in /mnt/lfs/sources/)
cd /mnt/lfs/sources
bzcat gcc-core-3.3.3.tar.bz2 | tar -xv
cd gcc-3.3.3
mkdir …/gcc-build
cd …/gcc-build
…/gcc-3.3.3/configure --prefix=/tools
–with-local-prefix=/tools
–disable-nls --enable-shared
–enable-languages=c
make BOOT_LDFLAGS="-static" bootstrap
make install
ln -s gcc /tools/bin/cc
rm -rf /mnt/lfs/sources/gcc-build
rm -rf /mnt/lfs/sources/gcc-3.3.3

Pipes durf ik al helemaal niet meer te maken, omdat ik niet echt goed weet hoe ik een commando als “…/gcc-3.3.3/configure” met meerdere “” moet plaatsen tussen “&&”

Anders Gentoo. Die stage 3, is deze 89 mb al een compleet systeem om te dienen als host voor lfs?

Als het goed is wel ja… maar als je op safe wilt spelen kun je natuurlijk ook Knoppix gebruiken; die is nl completer!