Fout bezig bij EMI

vbimport

Geen vraag, maar gewoon een bedenking van me.

Onlangs heeft de platenmaatschappij EMI 1800 mensen aan de deur gezet. Ze schreven dit toe aan verminderde inkomsten door het kopieren van cd's en steken de schuld dus bij "ons".

Nu las ik eergisteren, dat datzelfde EMI 60miljoen gaat bieden aan Robbie Williams om hem onder contract te houden.

Waar zijn ze dan toch mee bezig?

Geld met hopen hebben om een artiest die goed in de markt ligt te betalen, maar tegelijk klagen dat ze te weinig verdienen. En daar zijn de mensen die cd's kopieren dan verantwoordelijk voor.

Het komt natuurlijk niet bij hen op dat dit wel eens aan de belachelijk hoge prijzen ligt die je betaalt voor hun cd's.

Het wordt tijd dat ze inzien dat de "vette jaren" voorbij zijn en dat het niet meer opgaat om op kap van artiesten en "domme klanten" het grote geld binnen te halen.

Dat stel mongoloide conservatievelingen bij de muziekindustrieën moeten eens leren dat men niet blijft kopen voor die prijs.

Je hebt vandaag de dag keus uit tig triljoen cd’s en dan heb ik het nog niet eens over de verzamel cd’s en de “best of” of andere ziekmakende producties.

Ik heb eens een documentaire gezien waarin gewoon een paar compilatiecd’s maandelijks gemaakt werd “omdat het moest”. Niet omdat er vraag naar was.

Verder worden nietszeggende artiesten die amper de basisschool hebben verlaten in de marketingmolen gegooid en gepromoot alsof ze de nieuwe goden van de wereld zijn.

De productiekosten van cd’s is zo onnoemelijk enorm laag dat ze hier dus gewoon geld als water aan verdienen. En dan komen zogenaamde instanties die zich inzetten voor de artiesten en auteursrechten ook nog een flinke graan meepikken. (Zie ook mijn post “weg met NVPI”).

Tijdens napster is men zich kapot geschrokken en toch houden die conservatievelingen vast aan oude methodes.

Het is net een regering… eer dat ze doorkrijgen dat er een probleem is in de organisatie zijn we 4 jaar verder…

Het is altijd zo geweest , dus het zal wel goed zijn …

Er is gelukkig 1 lichtpuntje … conservatievelingen zijn meestal oude zakken en die gaan redelijk vlug dood.

Originally posted by Mr. Belvedere
Er is gelukkig 1 lichtpuntje … conservatievelingen zijn meestal oude zakken en die gaan redelijk vlug dood.

Moehahahaha

Maar er is dus ook 1 stuk lichtpuntje: Slechterikken worden doorgaans opgevolgd door nog slechtere slechterikken.

kijk maar naar Israel. Eerst was Netanyahoe. een slechterik… nu is Sharon er. Een rechtse eXtremist… nog slechter…

Nahja we zullen zien.

En dat ze roepen: Je vernielt de muziek industrie

So what?

Muziek is het laatste waar ik trek in heb. Behalve dan die gratis anti-pim fortuyn liederen. die roelen heel hard :slight_smile:

Kreeg in ook net in m’n mail van de Osdorp Posse.

Ook een mooie reaktie op dat audio cd’s echt wel duurder zijn en dat er gewoon iets niet klopt.

"
KOPEN BIJ DE PLATENZAKEN

Zware prijsvergogingen met de komst van de Euro zijn aan de orde van de dag. En vaak zelfs hoger dan de de verwachte 10 procent.
Prijsverhogingen van veel artikelen en produkten zijn soms zelfs verdubbeld of verviervoudigd, stond er laatst in de Telegraaf na een grondig onderzoek.

Vreemd, dat onze premier zegt, dat het allemaal maar zo lijkt, omdat de zorgen op angst berust zijn en daarbovenop nog wel om loonmatigingen eist… Niet zijn eigen loon natuurlijk. Hij is lijsttrekker van de Pvda en moet zorgen voor de minder bedeelden in onze samenleving.
En voor welke bevolkingsgroep komen de prijsverhogingen het hardst aan?..Hij zit wel veilig in zijn vilawijkje met privechauffeur en wij zullen hem de aankomende jaren wel weer terugzien in de Europese politiek. Hij hoeft zich dus geen zorgen meer te maken voor zichzelf!
Ik noem hem tegenwoordig maar gewoon meneer ‘Cock’. Vroeger vocht hij tegen onrecht en nu lijkt het of hij een deal met de duivel heeft gesloten. Maar zoals hij vroeger in zijn vaksbondsleidertoespraken; ‘Wij pikken het niet meer!’ uitschreeuwde om zieltjes te winnen, zou Ramp Records willen, dat wij tegenwoordig net zoveel aandacht kregen, als meneer ‘Dick’ vroeger.
In elk geval wil Ramp Records aan onze fans laten zien, dat wij het met de prijsverhogingen niet eens zijn. In de CD branche zijn alle prijzen BELACHELIJK gestegen met de komst van de Euro. In maart vorig jaar kostte een CD tussen de 40,00 en 42,50 NFL Nu kost een CD tussen de 22,50 en 25,00 EURO (49,50 en 55 NFL). Als dat geen prijsverhogingen zijn!
Daarom heeft Ramp Records via PIAS een superaanbieding voor de platenzaken, waardoor de nieuwe Casto albums eigenlijk niet duurder horen te worden dan 18,00 EURO. De platenzaken kunnen het album bij PIAS inkopen voor 10,00 EURO en als ze er drie inkopen, dan krijgen ze er eentje gratis bij.
Bovendien lopen de platenzaken geen risico bij Ramp Records, want als uiteindeljk blijkt, dat de platenzaken de CD’s niet kunnen verkopen, dan koopt Ramp Records ze net zo gemakkelijk weer terug!

Ik MOET er helaas bijzeggen, dat Ramp Records de platenzaken NIET MAG DWINGEN wat de uiteindelijke verkoopprijs gaat worden. Dat is namelijk bij Wet verboden!

Maar bij deze hoop ik dat onze fans begrijpen, dat het niet aan Ramp Records zal liggen als onze CD onbetaalbaar worden. Op www.rampgear.nl kost het nieuwe Casto album inclusief de verzendkosten niet duurder dan 18,00 EURO.
"

hmm 18 euro. dat is dus 39.67 NLG

vroeger kosste het dus tussen de 40 en 42.50

dan zou de platenmaatschappij, per album, 33 cent “winst” maken. Er moet namelijk nog handelingskosten af (het mannetje achter de kassa)

Ik weet niet hoeveel ze nu per album “winst” maken. maar het zal wel ongetwijfeld meer dan 33 cent zijn.

Ramp Records: Mooi plan. maar je bent zelf nog net zo duur!

Originally posted by Totibbs
[B]hmm 18 euro. dat is dus 39.67 NLG

vroeger kosste het dus tussen de 40 en 42.50

dan zou de platenmaatschappij, per album, 33 cent “winst” maken. Er moet namelijk nog handelingskosten af (het mannetje achter de kassa)

Ik weet niet hoeveel ze nu per album “winst” maken. maar het zal wel ongetwijfeld meer dan 33 cent zijn.

Ramp Records: Mooi plan. maar je bent zelf nog net zo duur! [/B]

Daarom heeft Ramp Records via PIAS een superaanbieding voor de platenzaken, waardoor de nieuwe Casto albums eigenlijk niet duurder horen te worden dan 18,00 EURO. De platenzaken kunnen het album bij PIAS inkopen voor 10,00 EURO en als ze er drie inkopen, dan krijgen ze er eentje gratis bij.

de platenzaken kunnen hun personeel dus nog wel bekostigen (voor wat ze waard zijn)
en 18 euro is wel een stuk(je) goedkoper dan de prijzen die je tegenwoordig ziet bij de FRS en bij Van Leest (22,99 euro voor een CD’tje)