Fonts maken

vbimport

Is er een mogelijkheid om zelf fonts te maken?!
Die je dan natuurlijk dan ook kunt gebruiken in een brief enzo!

Yep,

Er zijn enkele Fontmakers
Ben alleen even namen kwijt, maar heeft Macromedia niet zo iets?

Ik denk dat je anders even op ‘Fontmakers’ moet zoeken, er zijn er verschillende… Je kunt dan Type1 fonts of True Type fonts maken

Macromedia Fontographer

Heb dus al het 1 en ander gevonden! :wink: Thx!

Voor anderen die geïnteresseerd zijn: Typ “font” in bij de search van download.com

Originally posted by the_Matrix
Macromedia Fontographer

En jij weet toevallig zeker niet waar ik deze kan downen ofwel?!
Omdat Macromedia hiervan geen demo aanbiedt! :wink:

Mail me daarvoor maar ff op scully_its_me@hotmail.com

gedaan! :wink:

Wookie, waarom zou je in gods naam (of die van mij) zelf fonts gaan maken…alsof je aan die triljoen fonts die er al bestaan niet genoeg hebt!..damn man…weet je wel hoeveeeeeeeeeeel fonts er bestaan in deze webwereld? :wink:

Jaaah, heb je tijd teveel ofzo…

Originally posted by phrozeman
Jaaah, heb je tijd teveel ofzo…

ik denk het wel…heb ik al een paar keer gezegd maar hij zegt van niet. Wookie…typ maar es free fonts in bij yahoo.com…krijg je hele lijsten met allerlei sites…ik heb een paar jaar geleden die shit ook gespaard…maarja je pc wordt het zooooooooo traag van als je 1000000 lettertypes heb ge-installed! vreet echt vetveel geheugen!

Je moet ook niet alle lettertypen installeren.
Zei ik tegen Wookie via ICQ ook al, daar is een hele mooie fontmanager voor:
Adobe Type Manager

Daarmee kun je die fonts aanzetten die je wilt gebruiken zonder reboot.
Dus standaard zet je erg weinig fonts aan, maar als je dan iets bijzonders wilt maken dan zoek je via die fontmanager de juiste font en schakel je die in. na gebruik kun je die weer uitschakelen ook.

Heb het altijd een erg fijn programma gevonden (gebruik het nu niet omdat ik nu niet zoveel meer met verschillende lettertypen doe).

Originally posted by -=HeadLesS=-
Wookie, waarom zou je in gods naam (of die van mij) zelf fonts gaan maken…alsof je aan die triljoen fonts die er al bestaan niet genoeg hebt!..damn man…weet je wel hoeveeeeeeeeeeel fonts er bestaan in deze webwereld? :wink:

Nou, ik heb daar een hele speciale reden voor dat wat jij toch nooit zou kunnen bedenken! :stuck_out_tongue: hehe!
Nee, wil hier ff mee vogelen! :wink: