Fok racisten

Uit Webwereld :

FokZine heeft inmiddels aangekondigd dat het harder gaat optreden tegen discussiedeelnemers die racistische berichten plaatsen. “Er wordt nog gewerkt aan een simpeler meldingssysteem voor ongewenste postings, zodat we sneller in kunnen grijpen”, aldus de beheerders.

Spannend… Tweakers kost geld , bij Fokzine kun je gratis racistje spelen… what’s next ?

Who cares :wink:

WHOEI wie leest die antwoorden van die homoowz dan?

Ik lees op school altijd nieuws maar meer ook niet :smiley:

ik vind het goeie zaak, racisme is kut. toen Pim was vermoord, begonnen ze ook allemaal van is vast een kut turk geweest en klote buitenlanders eruit :a

foutje :slight_smile:

Tja alleen wie bepaald of iets racisme is…

Meisje zegt “ik hou van donkere jongens…en zal nooit iets met een blanke jongen beginnen.”
Is dit racisme of niet ?
In mijn ogen wel maar voor sommigen weer niet.

Zij moet worden vervolgd, de bak in, boete, opkopen met geitewollen sok etc…
-onzin-

Dit is dus grijs gebied.

Hou nou toch eens op met dat gejank over racisme.
Gebed zonder eind. Komen we toch niet uit.

#Toch wat discussie materiaal.

Als al die jankbakkesen nou eens geen aanstoot nemen over het feit dat er iemand hen niet mag -wie dan ook- dan is er niks meer aan de hand.

Als je op een feesje wordt voorgesteld aan drie personen dan kan het zijn dat je zonder reden 1 persoon gewoon vanaf het begin niet mag…zonder reden. Verklaar dat dan maar eens aan jezelf.

Sommigen hebben dat met alle personen van een bepaald ras.
Dan ben je eeneens een rasist. Erg bekrompen…
Tis gewoon niet te verklaren.

-Als je een rasist discrimineerd ben je geen haar beter-

-Zucht-

anderen afkraken op grond van geloof, ras, geslacht, of wat dan ook is nooit leuk. en komt de sfeer niet ten goede. Zeker niet op feestjes.

Dat je iemand niet mag, is gezond. Niet iedereen kan je vriend zijn. Maar ga er dan niet eXpres ruzie mee maken. Of vechten. want je bent op dat feest om te feesten. En niet om te ruzieeen. toch?>

Inderdaad, ruzien is weer iets heel anders…

Racisme volgens Dee-ehn: iemand veroordelen omwillen geloof, huidskleur etc zonder dat je een terechte reden hebt die persoon om één van bovenstaande redenen te veroordelen.

Niemand zegt dat jij sympathie moet hebben voor een gele, zwarte, blanke, rode, paarsgestippelde medemens. Wanneer je echter op basis van huidskleur iemand begint uit te maken voor het vuil van de straat en die personen het liefst zou afmaken, dan ben je gewoon gevaarlijk. Rederingen zoals deze maken de weg vrij voor een vogelvrij verklaren van het respect voor de medemens. Als wij enkele maanden terug zaten te twijfelen aan de doelstellingen van Pim Fortuyn, was jij het die uitvoer tegen ons. Wel, als jij of weet ik veel wie iets mag hebben tegen een neger, laat ons dat ook iets hebben tegen Pimmetje.

Iedereen heeft bepaalde rechten, vastgelegd in de Verklaring van de Rechten van de Mens, onze wetten, Europese wetten,… Als men mensen deze rechten probeert te ontnemen op basis van hun huidskleur, seksuele voorkeur, lievelingseten of nog iets anders, dan spreek ik van discriminatie of in het eerste geval racisme.

“Als al die jankbakkesen nou eens geen aanstoot nemen over het feit dat er iemand hen niet mag” Wat een uitleg. Als iemand jou zit uit te maken, ga jij hen dan negeren? Misschien. Als iemand jou zit te pesten op velerlei manieren, ga jij hen dan negeren? Misschien.

Dit geldt voor iedereen, begin dus niet dat ik partij trek voor migranten. Ik vind dit zelf ook een moeilijk probleem, vooral omdat ik zo vasthou aan het principe van de vrijemeningsuiting. Voor mij mag je dus zelfs roepen dat de concentratiekampen niet hebben bestaan of dat Stalin niemand heeft vermoord. Jammer genoeg kan niet iedereen doorzien dat dit fout is en daarom is het misschien goed dat bepaalde dingen verboden zijn (negationisme bv) en dat andere dingen (racisme bv) goed in het oog worden gehouden.

In mijn ongezouten mening moet het idee " Wie niet voor mij is , is tegen mij" eens ophouden. Het gaat om respect en tolerantie tot op een normaal ethisch niveau.

Je kunt niet overal voor zijn , noch overal tegen zijn , maar ik vind dat ik een gezonde hekel mag hebben aan de mening die bepaalde types en individuen er op nahouden , omdat deze in mijn meningsovertuigingen gewoon niet kloppen. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan de Scientology opvattingen.

In de definitie van racisme , namenlijk “onderscheid maken” ben ik dan een racist ?

In de definitie van “hekel hebben aan” maak ik ook een onderscheid , maar een onderscheid met een mening. En er staat nergens bij dat ik elke aanhanger van scientology ook daadwerkelijk het licht uit zijn/haar ogen ga verwijderen. Ik heb een hekel aan de gezamenlijke overtuiging van de scientology aanhangers , niet aan de individuen zelf.

Ik discrimineer ook spruitjes ; Mogen van mij allemaal verdwijnen.

b² - 4ac

Originally posted by Dee-ehn
Racisme volgens Dee-ehn: iemand veroordelen omwillen geloof, huidskleur etc zonder dat je een terechte reden hebt die persoon om één van bovenstaande redenen te veroordelen.

Hmmm…

defenieer terechte reden…

Dus als je die heb mag het dus wel ?
Is er een reden om een heel ras te veroordelen.

“Ze stinken allemaal naar de knoflook, afmaken die hap.”

Als een terechte reden onmogenlijk is klopt de definitie niet echt dus geef maar eens een reden.-serieus svp-

Originally posted by Leetje
Als een terechte reden onmogenlijk is klopt de definitie niet echt dus geef maar eens een reden.-serieus svp-

Voorbeelden?

Indien iemand uit geloofsovertuiging een ander vermoordt/verminkt (denk hierbij bv aan steniging van overspelige vrouwen) dan vind ik dat je die persoon terecht een rot<vulzelfmaarin> mag noemen…

En ja, hier kun je natuurlijk een ontelbaar aantal varianten op verzinnen.

Let dus wel op: ik spreek hier niet over een heel volk/ras te veroordelen, maar alleen personen die iets misdaan hebben. Net zoals ik dat bij een Nederlander doe…

Discriminatie kent vele gedaanten, net als racisme.

Niet iedereen heeft het over hetzelfde als men de woorden racisme of dicriminatie laat vallen. Zoals ik het zie is discriminatie het anders behandelen van mensen op basis van hun geloof, afkomst, geslacht of geaardheid. Racisme is een ander ras minderwaardig achten dan je eigen ras.

Beiden vind ik niet kunnen. Omdat een bepaalde groep van een ras/geloof/geaardheid of geslacht zich op een bepaalde manier gedraagt, wil niet zeggen dat iedereen met diezelfde ras/geloof/geaardheid of geslacht dat ook zo doet, hoewel dat soms wel zo kan lijken.

Een mens is een mens en op basis daarvan allemaal gelijk. “When you prick me, do I not bleed”. Pas wanneer iemand de regels breekt moet die persoon daarop worden afgerekend, niet de hele bevolkingsgroep waartoe die ene persoon toe behoort.

Originally posted by cONEction
foutje :slight_smile:

heheh:D …