Floppy beveiliging

vbimport

Ik heb een floppy uit 1997 met daarop “Technisch lezen & spellen 2.5”, maar zo’n floppy kost
ongeveer 300,- gulden. Het wordt gebruikt op een school en met dit floppy kun je het programma
maar twee keer installeren. Daarna moet je dus weer 300 piek betalen en kan je het weer twee keer
gebruiken. Nou heb ik geprobeert om de bestanden naar de harde schijf te kopiëren en daarna de
bestanden op een leeg floppy gezet. En als ik nu het floppy wil installeren geeft hij de
volgende melding: “dll fout: 2” en daarna stopt het programma weer. Nou is mijn vraag of iemand
misschien weet of dit te omzeilen is zodat je niet steeds 300 piek moet betalen voor die
software. Als je een oplossing hebt hoor ik het graag in ieder geval hartelijk dank.

Rjager

(p.s. Als ik diskette kopiëren doe met Windows '98 geeft hij de volgende foutmelding: “Fout: kan
niet lezen van de brondiskette. Controleer of de diskette op de juiste wijze in het station is
geplaatst en of het station is vergrendeld” ik de diskette met schrijfbeveiliging erin gedaan,
omdat dit floppy nog maar 1 keer geinstalleerd kan worden en ik geen fouten wil maken)

Het antwoord is volgens mij heel eenvoudig: download winimage van www.cdrsoft.net en gebruik dit mooie programma om een ECHTE image van een diskette te maken (ook al zitten er fouten op, dat maakt niet uit), hij leest de diskette gewoon sector voor sector of zoiets, en hij wordt ook weer beschreven sector voor sector.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar vooral: dat het werkt!

Cu.
(visit http://turn.to/ivo )
Nu doet de link het wel.

[This message has been edited by BIG IVO (edited 09 June 2000).]

Bedankt voor je tip ik heb het programma gedownload en zal het meteen gaan proberen en je site doet het niet

Rjager

Met winimage lukt het ook niet hij geeft na een tijdje een lees fout en wat moet ik dan doen? Ik denk dat dit floppy toch te goed beveiligd is ik hoop dat iemand anders nog een oplossing heeft.

Rjager

Bij een flop zit de beveiliging meestal op track 79
je mot die zooi gewoon copieeren met
COPYIIPC (oud maar goed programma’tje)
ook COPY JUNE OF BULKARAS will do the job
for ju
je zegt ook dat je hem maar 2 keer kunt copieeren !!
vaak moet je dan de setup.inf o.i.d even kopieeren naar een sub op de flop
na 2keer installeren, de orginele uit de sub weer copieeren naar de root