Flikkerend scherm

vbimport

Hallo iedereen. Ik ben nieuw op dit forum en ik zag iets staan over ubuntu. Ik ben ook bezig met dat besturingssysteem maar ik heb nu een probleem.
Als ik ben ingelogd dan start ie gewoon op. Maar na een paar minuten gaat ineens het scherm zwart en zie ik witte en zwarte strepen en gaat ie knipperen. HELP!!
Bedankt :bow:

Ten eerste welkom op het forum.

Ten tweede. Het kan je screensaver zijn. Of een andere mogelijkheid is zeggen dat ie het beeldscherm niet uit moet schakelen.
Groetjes snelstar

[QUOTE=HumanDigital;2520193]Als ik ben ingelogd dan start ie gewoon op.[/quote] Je logt handmatig in? Gebeurt dat in een grafische (bruin gekleurde zeg maar) omgeving?

Maar na een paar minuten gaat ineens het scherm zwart en zie ik witte en zwarte strepen en gaat ie knipperen. HELP!!Bedankt :bow:
Zoals al gezegd hierboven kan dat je screensaver zijn of energiebeheer. Is het een laptop waarop je Ubuntu draait?

Het gebeurt in de grafische omgeving ja,
Ik draai ubuntu op een computer (geen laptop) het is versie 10.4 met GNOME 3 en er zit ook KDE op.

Bedankt alvast.

Het kan heel goed zijn dat de grafische omgeving niet correct je videokaart herkent. Dit komt nogal eens voor als je videokaart tot veel meer mogelijkheden in staat is dan je beeldscherm. Een beetje tweaken met de resolutie en de frequentie wil nog wel eens helpen.