Firmware plextor8/20

vbimport

is er ergens een aangepaste firmware waarmme ik met mijn plextor 8/20 cd texts kan branden?

Kan die Plex da nie dan?! Denk nie dat het mogelijk is om een writer iets te laten doen wat ie helemaal nie kan!! Hier ligt het wat anders dan een writer sneller te laten lopen, wat je welis ziet met writers. Als ze nm een drive moeten verkopen die 8x kan dan is ie cheaper dan een drive die 12x kan! Maar als ze een drive moeten verkopen met of zonder CD-tekst zijn de prijsverschillen nie zoveel, dus zouden ze dat nie disabellen als die drive het wel zou kunnen!

Je bedoelt waarschijn of er een firmware voor CD-Text ondersteuning is voor de Plextor 8/20. Het antwoord is nee of niet dat ik weet!!!

Stuur eens een emailtje aan meneer Plextor misschien heeft die er wel een die het wel doet.

Vanaf 1.07 kan die cd-txt lezen en schrijven. Gewoon bij Plextor.be te downloaden. Het ligt trouwens wel aan welke 820 je hebt want degene van voor febr 1999 kan je het wel vergeten.

Greetz

Originally posted by Matrix2000
[B]Vanaf 1.07 kan die cd-txt lezen en schrijven. Gewoon bij Plextor.be te downloaden. Het ligt trouwens wel aan welke 820 je hebt want degene van voor febr 1999 kan je het wel vergeten.

Greetz [/B]

Als zijn drive het origineel al niet kan dan lijkt het me stug dat Plextor een firmware heeft waardoor die technologie plots wel toegepast zou kunnen worden! Dus dat ze het er alwel in hadden gebouwt maar dat het nog niet werkte dus dat ze het ook niet op de doos gezet hadden! Denk nie dat ze dat zouden doen maar ja, het is wel een Belgisch bedrijf dus je kan alles verwachten! :wink: (goed of slecht… om argumenten te voorkomen! :stuck_out_tongue: )

Originally posted by Matrix2000
[B]Vanaf 1.07 kan die cd-txt lezen en schrijven. Gewoon bij Plextor.be te downloaden. Het ligt trouwens wel aan welke 820 je hebt want degene van voor febr 1999 kan je het wel vergeten.

Greetz [/B]

Also the latest CD-ROM Drives, like the Plextor PX-40TS, and CD-Recorders, like the Plextor PX-R820T and PX-W4220T, can retrieve this information. Plextor’s utility CD TEXT Player can read and display the text data, and play the tracks as a standard Audio CD player for windows.

Volgens dit bericht kan die het alleen maa afspelen. En niet weg schrijven naar een CDtje.

Ik heb zo mijn twijfels over het laatste engelse stukje over cd-text, zoals je weet zijn het niet echt de nieuwste writers, wat wel in het stuk aangehaald word. Ik heb zelf een plextor 820 van voor febr 1999 en 1tje van na febr. 1999 en die van na febr 1999 lees en schrijft met de 1.07 firmware cd-text perfect.
Kijk ook maar eens op de site van clone. Daar staan alle opties aangevinkt zelfs met raw96.

PX-R820 (SCSI)
made before Feb. '99 -
SAO

RAW+96
RAW+96

PX-R820 (SCSI)
made after Feb. '99 Rev.>=1.07
RAW-DAO 96

RAW+96
RAW+96

Greetz