Firewall van windows xp corp relaese

vbimport

Dag mannen ( en vrouwen )

Ik wilde eens weten hoe ver de firewall van microsoft gaat . Heeft er ieman ervaring met deze ? Die van zonelabs werkt niet onder de xp versie en die van norton heb ik nog niet geprobeerd . Wat raden jullie aan ? Geef eens een gil hierover en zosnel mogelijk a.u.b Ik wil geen schietschijf zijn :wink:

groetjes ,
Snif

Heb er ergens een artikel over gelezen dat de Xp firewall zijn werkt goed doet , maar als ik me goed herrinner , alleen op in komend internet verkeer.

Gebruik zelf Symantec naar alle tevredenheid , veel meer mogelijkheden , Firewall en Antivirus.

Normaal gebruik ik Blackice, maar die werkt ook niet onder XP.

Ik heb de firewall van XP getest op de site vdn “shields Up” en daar stond alles op stealth, dus ik denk wel dat het een goede is.

https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

test hem zelf.

Op zich werkt de ZoneAlarm wel onder XP. Met de firewall van XP heb je geen goede verbinding met b.v. mIRC.

I love Norton Internet Security 2001. (werkt ook onder WinXP)

Ik heb de pro willen installeren van zonealarm maar bij de installatie werd ik al op de hoogte gebracht dat die versie niet perfect samen werkte met de xp versie! Punt gedaan met de install van zonealarm pro 2.6.

Norten persenal firewall heb ik nog niet getest , maar ik heb inmiddels al eens enkele site afgeschuimd die zulke toestanden testen en ik kom er heel positief van uit ! En dit met de firewall van microsoft !

Dus toch bedankt voor jullie antwoorden en tips !

Ik kan nu weer beter slapen :slight_smile: