Firewall echt belangrijk!

Kreeg net een mailtje, op me “persoonlijk” adres van een sw-bedrijfje:

"Wook, (alleen dan m’n echte naam hier.)[i]

Our records indicated that you are using a illegal copy of AudioConvert 1.2.418

AudioConvert is protected by copyright law and international treaties.
Unauthorized reproduction or distribution of this program, or any portion
of it, may result in severe civil and criminal penalties, and will be
prosecuted to the maximum extent possible under law.

To purchase AudioConvert follow this link:

<link>
English

With regards,

Robert de Boer
R.M. de Boer Software[/i]

Zo zie je maar dat een firewall niet alleen belangrijk is om vreemden buiten te houden maar ook dat progjes niet naar buiten kunnen “lullen”!
Had nm net XPfin d’r op gezet, nog geen firewall en ik moest even snel een cd’tje rippen. Na het installen van het progje ben ik nog heel even [b]zonder firewall[/i] het net opgeweest om mail te checken en toen is het waarschijnlijk gebeurd!
Denk nie dat ik hierdoor in de probs kom aangezien de mailserver bij een vriend van mij draait die heus nie zomaar info prijsgeeft als ze al in hun hoofd zouden halen om me te traceren! :wink:

Overigens is het wel een nice progje! :wink:

Zouden ze nou serieus zoiets gaan traceren?!

Vind het maar vaag, volgens mij mag dit niet met privaci rechten van de mens, dat is het zelfde met Micro$oft met updates dan mogen ze ook niet in je pc kijken, dit moet het zelfde zijn.
Ze hebben dus oook ge4zocht naar je e-mail adres, je kan een proggie downlooien die zoekt op “verklikker” weet alleen niet hoe het meer heet . die scant je pc op “foute” proggies die je pc scant.
zal wel ff zoeken thuis SuK6

Zoek op main page naar Spyware

Programma dat het een en ander detecteert heet ‘AdAware’ als ik mij goed herinner.

Verder, wie de billen brand moet op de blaren zitten. :wink:

Ik zou bijna zeggen dat dit creepy is…

Hoe zijn ze aan je naam gekomen…?? Heb je je echte naam in Outvloek opgegeven ofzow? (nooit doen dus)…

En of een firewall dat tegenhoudt weet ik niet… stel deze data wordt gewoon over poort 80 verzonden dan denk ik niet dat een firewall veel helpt… je kunt immers gewoon over poort 80 zenden anders zou je ook niet kunnen netten…

Het kan ook over de mail gebeurd zijn (zo kunnen ze natuurlijk ook aan je adres komen)… daarvoor geld hetzelfde verhaaltje van die poorten…

Als je op ctrl+alt+del drukt en je ziet het proggie savenow draaien moet je dat eerst eens afsluiten!

Originally posted by Sorcerer
Als je op ctrl+alt+del drukt en je ziet het proggie savenow draaien moet je dat eerst eens afsluiten!

Euh wat voor proggie is dat dan?

Ik gebruik me Outlook Express alleen voor persoonlijke meel. En daar staat idd m’n echte voornaam bij ja. Verder geen gegevens.
Aangezien ik het meeltje van hun ook op dit adres ontving is het mij duidelijk hoe ze me hebben “gevonden”! Klerehonden! :frowning:

Wat zouden die gasten nou verder met zoiets doen?! Toch nie serieus gaan achterhalen enzo, of wel? Denk het zelf eigenlijk nie, maar ja… :rolleyes:

Edit:

Heb overigens geen savenow draaien!

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Euh wat voor proggie is dat dan? [/B]

Installeert geloof ik mee met Kazaa…

Originally posted by Azrael

Installeert geloof ik mee met Kazaa…

Inderdaad komt onder andere met kazaa mee. Is spyware proggie!