FineReader 5.0 - ontbrekende file

vbimport

Hi guys,

Ik gebruik momenteel FineReader 5.0 voor mijn OCR-klusjes. Natuurlijk heb ik ook het Nederlandse taalpakket.

Raar genoeg krijg ik telkens als ik toe ben aan stap 2 'Read' een message met als inhoud 'missing dutch.amt'. Als ik daarna doorklik wordt de job toch goed afgewikkeld.

Inderdaad mis ik op mij HD de genoemde file. Kan iemand mij daaraan helpen?

Groetjes,
Jos.-

Zijn gewoon te downloaden op de www.finereader.com

De Nederlandse taalmodule heb ik van daar gedownload. Daar zat en zit dutch.amt niet in … Zie niet een andere mogelijkheid op de door jou genoemde site.

Als ik het goed begrijp heb je deze twee extra modules geinstalleerd .user interface language ( Dutch ) en additional languages ( Dutch ) zo ja zou het zonder problemen moeten werken.

Kan je op dit moment niet verder helpen omdat FR bij mij niet met XP werkt.

PerfectP,

Ik kan nu niet zien welke modules ik geinstalleerd heb, want ben niet thuis; zal het vanavond nagaan. Wel weet ik wat ik gedownload heb van de site van Abbyy namelijk ‘‘Support of Dutch for FineReader 5.0 (1586 kb)’’ en dat bevat 2 files maar niet die waar het programma om vraagt.

Hoe het ook zij, dank voor je reactie,
Jos.-

Ga naar de download site van Abby’s finereader en klik met je muis op ( FROM HERE )

To install the additional user interface languages (Bulgarian, Czech, Dutch, Estonian, French, German, Italian, Polish, Portuguese, Slovak, Spanish, Ukrainian) for work with trial version of FineReader 5.0 you need to download it FROM HERE

Download de DUTCH files en unzip deze in je FINEREADER DIRECTORY.

Dan zou het moeten werken.

Via Support van ABBYY heb ik inmiddels de passende taalmodule gekregen voor de Try&Buy-versie. Het werkt (natuurlijk). De mogelijkheid om die te downloaden zoals door jou aangegeven in je reply, stond eerder absoluut niet op hun downloadpagina.

Dank voor je attentie! :slight_smile: