Fietsers van Rechts voorrang?!?

vbimport

Wat vinden jullie van de nieuwe verkeersregel:

“Fietsers van rechts hebben nu ook voorrang”

Ik geloof dat ze het in Duitsland jaren gehad hebben, maar weer afgeschaft is omdat het toch problemen gaf (ik meen ook iets met militaire collonnes die dan moesten wachten of zo…maar ik weet niet of het hier over ging).

De fietser is nu eenmaal niet gelijk aan gemotoriseerd verkeer zoals auto’s en motoren, dus ik ben hier niet zo’n voorstander van (en ik zit meer op de fiets dan op motor/auto).

Daarbij komt nog eens dat het maar slecht geadverteerd wordt. Ik let er nu een beetje op en ik moet zeggen dat ik pas 1 commercial gezien heb (en TV staat de hele tijd aan als ik thuis ben) en nog geen advertenties of zo. Dus ik ben bang dat maar weinig mensen het weten op 1 mei en dat er dus veel ongelukken gaan gebeuren…

ik vind het volkomen idioot…
is vast weer een idee van dat netelenmens…
eer iedereen in nederland aan de nieuwe
regel gewend is zijn er al een paar duizend
doden gevallen…

vind alleen de reclame op tv met de smurfen en vader
abraham wel kewl :slight_smile:

Ik denk dat je straks gevaarlijke situaties krijg; omdat een fietser die dan 's nachts van rechts komt en zonder licht rijdt, dan via de wet nooit fout kan zijn.
Kijk maar naar die scooters en bromfietsen op de weg, dat levert nu soms al levensgevaarlijke situaties op. Momenteel heb ik dit jaar al meer zware ongelukken met bromfietsen/scooters gezien, dan het jaar ervoor (ik woon nl. aan een drukke sluiproute voor auto’s en fietsroute voor schoolgaande kinderen). Ook dat zouden ze meteen terug moeten draaien! :frowning:

pff
ik heb op de onderste geklikt
wie rijd er nu nog op een fiets ( we leven in 2001)
:):slight_smile:

Ik ben er ook fel op tegen daar het idd tot zeer gevaarlijke situaties zal leiden… ennuh niet te vergeten dat hierdoor het autoverkeer nog meer opgehouden wordt en de wegen zitten nu al zo vol -> files enz enz… goed voor het milieu jongens eg gwaar… NOT!!!

das nu toch ook al :wink: hier in belgie dan

Ik vind het echt onzin! Ik rijd dan wel auto, maar ook als fietser zijnde heb ik toch schijt aan auto’s enzo!
Dat wordt echt wel gevaarlijk straks! Denken die lompe gasten op fietsen straks nog dat ze de baas zijn in het verkeer! :frowning: Scheld, vloek, tier… wordt dat straks weer! :wink:

Ik vind het allemaal maar vaag en daarom heb ik gestemt op dat het tot gevaarlijke situaties kan leiden.
:slight_smile:

nog ff en de voetgangers krijgen ok voorrand :frowning:
Ben dus tegen deze nieuwe regel, ben bang dat het over 1 jaar weer afgeschaft zal worden, maar dat het dan wel al enkele levens gekost zal hebben!!!

Zal in het begin zeker wel gevaarlijke situaties veroorzaken, maar uiteindelijk zal het een gewoonte worden.

Dit betekend voor auto rijdend nederland dat ze nog beter moeten gaan opletten en dat kan volgens mij helemaal geen kwaad.

mzzl

Dat gaat onherroeppelijk fout.
Daar gaan doden mee vallen, reken er maar op.
Stomme sukkels in de tweede kamer

Als ze dit echt willen laten slagen zonder veel slachtoffers, zal de regering de fieetsenfabrikanten moeten verplichten om de fietsen te verstevigen en te beveiligen. Om te beginnen al een veiligheidskooi om de fietser zelf te beschermen. Hoogwaardige remmen zodat de fietser in een noodsituatie snel kan stoppen. Een deftige lichtinstallatie op de fiets dat geen extra inspanning van de fietser vergt. Ook een goede bel of claxon zou niet misstaan …

Waarschijnlijk wordt deze maatregel dan teruggedraaid omdat de fietsfabrikanten dan minder sponsrgeld overhouden voor de politici

greetz

mwah als ik op de fiets ga neem ik altijd voorrang :slight_smile: en nog nooit geen problemen gehad alleen al dat getoeter achter je :):slight_smile:

Dus dan zouden de fabrikanten kunnen volstaan met het leveren van oordopjes bij hun fietsen …

Ik vind het ook levensgevaarlijk want als je als automobilist in 1 keer een fietser van rechts tegenkomt en deze gewoon oversteekt en jij ook gewoon doorrijdt dan boem…!!!

LEVENSGEVAARLIJK !!!
:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

Het zal wel weer ff wennen worden… Autos die voor mij als fietser moeten wachten :slight_smile:

En het was al zo in 1940 ofzo maar toen hebben die duitsers dat afgeschaft omdat kolonnes moesten wachten omdat fietsers voorang hadden zoiets hoorde ik op de tv.

Originally posted by Da_Taxman
[B]Wat vinden jullie van de nieuwe verkeersregel:

“Fietsers van rechts hebben nu ook voorrang”

Ik geloof dat ze het in Duitsland jaren gehad hebben, maar weer afgeschaft is omdat het toch problemen gaf (ik meen ook iets met militaire collonnes die dan moesten wachten of zo…maar ik weet niet of het hier over ging).

[/B]

lol het ging erover dat in voor 1942 ofzo die regel allang bestond in Nederland, maar dat de Duitsers het toen afgeschaft hadden omdat hun militaire collonnes vertragingen opliepen enzo. grapje bij kopspijkers Je kon de oorlog toen winnen met een stel fietsen :smiley:

Het is gewoon KUT!!!
Ook omdat die gasten nooit licht hebben en als je ze daardoor nie zou zien en aanrijden dan ben je nog fout ook!!! :frowning:

was dat nog niet?? thinks NL is weird

was dat nou voor bullshit dat je daar tegen bent, waarom ingewikkeld maken? gewoon voorrang van rechts voor allemaal

beter nog, een fietser is NIET gelijk aan alle andere verkeer, een fietser staat ERBOVEN (jaja), zwakke weggebruiker

fietser moet hier zelfs geen voorrang van rechts geven op sommige plaatsen war autos dat wel moete :slight_smile:

en als er veel slachtoffers zouden vallen, betekent dat dan dat jullie slechte chauffeurs zijn die zich niet kunne aanpasse? :slight_smile: :wink: