Fdisk

vbimport

Ok heb een HD van ongeveer 6 Gb wil deze ff opnieuw deftig installeren dus ik denk, eerst ff fdisk zodat we een mooie start maken. Nu ik start op met startup diskette formateer c:
schijf (er zijn geen andere zichtbaar in windows of dos). Doe fdisk wat blijkt 4 partities (waarvan 2 non dos partities) dus ik wis beide niet dospartities wat zonder probleem lukt heb nu echter nog een primaire en extended partitite over wil ik eerst al de logical paritities wissen (krijg boodschap;: dat alle logisch partities zijn verwijderd)
Bijgevolg wil ik de naamloze ext partitie wissen en nu krijg ik de boodschap "eerst alle logische partities wissen".
Kan ik op een andere mannier gebuik maken van mijn volledige schijf momenteel kan ik maar 63% aanspreken omdat de rest toegewezen is aan de ext partitie.

Denk dat ik vroeger 2 partities had c-schijf en d-schijf maar van d schijf is niets te merken( buiten ext partitie). Heb de mogelijk niet om een hardformat te doen. Weet iemand raad.

ja ik weet raad, heb hetzelfde gehad toen ik een nieuwe computer kocht in de winkel(ja was toen nog zo gek) hadden ze een beveiligde partitie van 3 gig gemaakt voor de backup, deze gaf me precies dezelfde foutmelding als dat jij hebt(fdisk kan die partitie niet goed lezen partitie is beveiligd waarschijnlijk.

Dus trek dat ding eruit stop hem in een computer met partyitionmagic en al je problemen verdwijnen voor de zon.
(partition magic kan deze partities wel lezen en bewerken en verwijderen)

Sh*t heb vroeger idd gewerkt me pqmagic en daar partities aangemaakt.
Zal opnieuw een windows opgooien met pqmagic en alles cleanen
Als het niet lukt hoor je me wel. Bedankt voor de snelle reactie
CA

Als je die partities nou echt niet kan verwijderen dan moet je even aan het progje DelPart zien te komen. (kan je em nie vinden dan heb ik em wel ergens)
De naam zegt het al, hij verwijderd alle bestaande partities. Heeft mij ook een keer uit de brand geholpen waar Fdisk bleef steken! :smiley:

Om delpart te downen ga naar deze link
Dit proggie verwijderd alle mogelijke partities. Maakt niet uit of het linux, ntfs en noem de hele toewie maar op is.:smiley:

Probeer ff gdisk van norton
Is hetzelfde idee als fdisk maar veel uitgebreider

probleem is opgelost d.m.v. delpart
thx

Originally posted by RaSta
probleem is opgelost d.m.v. delpart
thx

Handig progje hè! Heeft mij ook een keer een hartaanval bespaart toen ik dacht dat me HD naar de haaien was! (die werd nm nie eens in me bios meer herkent!)

fantastich progietje van 1993