FDD niet gevonden

Ik heb van wat onderdeeltjes die ik hier en daar had liggen en heb gekregen (thanx Xian;)) een computertje voor me girl gebouwd. Opzich werkt het dingetje wel, behalve 1 ding: de floppy drive.

Toen ik het moederbord kreeg (een Gigabyte GA-586TX3) zat er een te oude bios versie in om de AMD K6-2-350 te herkennen. Ff een P1-200 erop geprikt en zo naar de laatste nieuwe bios versie geflasht (bios versie afkomstig van de Gigabyte site). Na de succesvolle flash rebooten en toen kwam het: tijdens de BIOS post de foutmelding “Floppy disk(s) fail C0”. Vreemd, aangezien hij het voor de flash nog wel deed.
Wat ik nu ook doe, het ding is niet aan de praat te krijgen. Draai ik echter de flat cable om, dan gaat wel de LED van de floppy branden, zoals dat ook hoort bij een verkeerd aangesloten kabel. Draai ik de kabel echter goed, dan werkt het niet en krijg ik bovenstaande error…

Iemand een idee…?

tips:

1. Probeer de floppy drive ff in een andere PC.
  2. Downgrade of bios
  3. Kijk ff op de website van die bios upgrade in een forum. Misschien zijn er meer mensen met dat probleem.
  4. Na de upgrade probeer ff de default settings te laden.

Suc6

Probeer eerst eens een andere floppydrive in het systeem te douwen om te kijken of het aan de floppydrive of aan het systeemm ligt!

Dat ie het voor de flash wel deed zal waarschijnlijk wel aan het systeem liggen maar toch ff sjekken!