Fat32, ntfs en een nieuwe harddisk

vbimport

pas geleden heb ik mijn hd geconverteerd naar ntfs omdat dat bestanden groter dan 4gb aankan…probleem is alleen dat mijn systeem (hd) nu wel heel langzaam is geworden (ter vergelijk: het extracten van een 2,8gb dvd in rar formaat duurt nu 1 uur (!) ipv grofweg 10 minuten)

nu wil ik r een nieuwe xtra hd bij gaan kopen omdat ik beetje in schijfruimtenood begin te komen…wat moet ik nu doen en waarom:

1. oude hd ntfs laten en nieuwe gedeeltelijk fat32/gedeeltelijk ntfs formatteren? (oftewel wordt het sneller als je ván ntfs de dvd náár fat32 extract?)

2. oude hd opnieuw formatteren naar fat32 en dan de nieuwe weer gedeeltelijk in beide formaten formateren? (dit geniet duidelijk niet de voorkeur want dan moet ik eerst alles weer backuppen)

alvast bedankt voor alle hulp!

ONE

Voor zover ik weet is het converteren van fat32 naar ntfs met bijv partition magic minder effectief dan het formateren naar ntfs. Volgens mij was het als je hem converteerde dat je blocks kleiner worden.
Zelf zou ik je aanraden om die schijf te formateren als ntfs en die nieuwe schijf zou ik ook gewoon ntfs formateren.

Zet anders eens NTFS indexing uit , scheelt ook een hoop.

waar kan je dat uitzetten?

sat-star: bij de eigenschappen van je harddisk (deze computer => en dan je drive selecteren)

weet niet of het de boel echt sneller maakt but we’ll see

ONE

bedankt…:smiley: