Fan in PC case!

vbimport

Weet iemand waar ik een howto kan vinden voor het inbouwen van een fan in de zijkant van mijn kast?

Wees creatief! Lijkt me toch nie zo moeilijk zo’n ding erin te hangen, ofwel?! :wink:
Gewoon stroom ergens vanaf halen en zorgen dat ie koude lucht naar binnen blaast! :wink:

Euh Wookie -> afhankelijk van andere fans in je case kan zuigen wel eens heel wenselijk zijn (over het algemeen is zuigen beter dan blazen)…

Verder: zorg dat je een gat krijg in de wand van je kast, schroef daar die ventilator stevig in met schroeven (zet veerringen op die schroeven). Zet ook een rubber mofje tussen de ventilator en de kast (tegen resonantie) en zet over de ventilator een “grating” zodat je er niet met je vingers in kunt komen…
Dan stroom aftappen en tadaaaa…

zuigen is beter dan blazen jah!! :slight_smile:

Als je de fan naar binnen laat blazen blaas je ook veel stof in de kast (en das toch nie zo fijn ;)) ik heb al men fans op blazen naar buiten toe staan en het temperatuurtje daarbinnen is toch best wel goed :slight_smile:

Zuigen is idd altijd beter…enne als het nou echt niet lukt moet je gewoon zo’n case kopen voor een mijer of 4 die al 10 casefans ingebouwd heeft…heeft op T-net gestaan! :smiley:

OK thnx…

Het is gelukt, Ik heb een A-Open HQ-08 en heb nu een 120mm Fan in de voorkant gebouwd die zuigt!

(P.S. :slight_smile: Hij zuigt dus de lucht van binnen en blaast dat naar buiten)

Ik heb (maar) 2 fans in mn kast. En ik ben niet van mening dat zuigen altijd beter is dan blazen. Zuigen is aan de voorkant beter, dat wel ja. Maar als je dan nog een extra fan aan de achterkant erbij zet is blazen toch echt beter voor de luchtcirculatie in je kast. Bijkomend voordeel is ook dat bij de meeste de kast tegen een muur staat en dat zich daar veel stof ophoopt (in ieder geval meer dan voor de kast). En je wil niet hebben dat je fan stof je PC inzuigt.

Originally posted by Dee-ehn
Euh Wookie -> afhankelijk van andere fans in je case kan zuigen wel eens heel wenselijk zijn (over het algemeen is zuigen beter dan blazen)…

Denk als je het voor mekaar krijgt om ijskoude lucht naar binnen te laten blazen dat dat ook wel effectief is maar zoals jij verteld dat ie normaal de warme lucht juist afvoert klinkt dat wel dat dat de normale manier is ja! :stuck_out_tongue:

daarom moet je ze ook altijd naar buitne laten blazen en niet naar binnen laten zuigen anders komt er sowieso veel stof in je kast!!!