Extra geheugen?

vbimport

Ik wil wat geheugen erbij priken. Twee keer 512!! of 128 mb bij de 128 die er nu in zit. Ik weet alleen niet of dat kan met mijn moederbord, daar heb ik echt geen verstand van. Er zitten in ieder geval nog twee open sleufjes naast het 128 mb reepje. Het enige wat ik op mijn moederbord heb kunnen ontdekken was: m7vka. Geen flauw idee wat voor merk het is. Er zit een athlon TB 1000Mhz op. De pc is een siemens fujitsu expert. Ik draai momenteel windowsXP. Weet iemand of ik er zonder problemen 2 reepjes van 512mb bij kan plaatsen?

Het zou moeten kunnen, maar ik betwijfel of je er ook daadwerkelijk veel voordeel bij zult behalen.
WindowsXP, in tegenstelling tot Win9x/ME, kan het meerdere geheugen boven 768MB wel gebruiken, maar gebruik je echt zoveel programma’s tegelijk dat je zoveel geheugen nodig hebt?

nou, mwoah niet echt maar nu het toch zo goedkoop is… Een 512mb reepje kost maar Fl 103,-

Na een simpele zoekopdracht in gegeven te hebben bij Google kwam ik erachter dat dat typenr, M7VKA, als merk Biostar gebruikt. (Dus een Biostar M7VKA!)

Een complete handleiding kan je hier downloaden! (doe rechtermuis op de link en kies opslaan als…! ;))

Hoewel er dus wel een handleiding te downen is kan er geen info over het board zelf gevonden worden. Uit de handleiding kan ik afleiden dat het een mobo met een KT133-chipset betreft. Blijkt nou ook nog dat ze ook een M7KVB hebben! Klik hier hier voor info over dat bord! Ik denk zelf dat er maar enkele updates tov de M7KVA op te vinden zijn zoals een Raid controller.
In elk geval kan op dit bordje 1,5GB aan mem geplaatst worden, denk dat dat ook wel op de M7KVA kan. Is nm heel normaal dat bordjes met KT133 chipset dat kunnen! Maar dat zal vast wel in de handleiding staan!

Hoop dat ik je hiermee een eindje opweg geholpen heb! :slight_smile:

thanx!!! wookie

Beter teveel geheugen dan teweinig… En het kost nu toch bijna niets…

pcies ! :slight_smile:

Originally posted by bebody
thanx!!! wookie

No prob! :slight_smile:

Staat in handleiding dat er 8 / 16 / 32 / 64 / 128 256mb reepjes in kunnen. Ik neem dus aan dat er geen 512mb in kan. Er staat verder niets over een bepaald maximum.

Originally posted by bebody
Staat in handleiding dat er 8 / 16 / 32 / 64 / 128 256mb reepjes in kunnen. Ik neem dus aan dat er geen 512mb in kan. Er staat verder niets over een bepaald maximum.

Heb op deze pc geen Acrobat Reader staan, maar een mailtje richting Biostar zal waarschijnlijk wonderen doen! :wink: