Externe Hard Disk niet herkend (geen volumeletter) onder Windows XP Pro

vbimport

Ik heb de 2 schijven van mijn oude PC (nadat te vaak NTDLR was verschenen) uit de PC gehaald en in een externe harde schijf behuizing gezet.

Aangesloten …maar ik zie geen volumeletter verschijnen. Onder schijfbeheer zie ik ook geen bestandstype verschijnen. Ik heb nog met de jumper lopen te schuiven (staat als Master ingesteld) …niet veel maar ik weet dan ook niet precies de invloed van een jumper hier.

Ook had ik nog een hele oude gecrashde schijf (onder Windows ME) en die komt onmiddellijk als volumeletter zichtbaar. Hier kon ik toch snel wat data vanaf halen.

Mijn gewenste harde schijf bevat ca. 125 GB aan data (niet geheel vol, maar toch vol met uiterst nuttige data) en ik wil deze data dus zien …

Ik werk nu onder Windows XP Pro (net als voorheen) …maar zie blijkbaar dus geen volume verschijnen.

Kan iemand mij hierbij helpen

Bij voorbaat hartelijk dank

via configuratiescherm naar systeembeheer > computerbeheer

opslag > schijfbeheer

als het goed is moet hij hier staan en dan kun je een drive letter toewijzen

waarschijnlijk krijgt hij een bestaande letter toegewezen

dit probleem komt ook voor met usb sticks ( vooral in een netwerk)

De computershop vertelde me (hardware outlet te Almere) dat mijn MBR door GOBACK van Norton wellicht beschadigd was. Ook in de winkel kwam er geen volumeletter te zien …en leek de partitie leeg …0% gebruikt. Nu werd er ook iets verteld over resue oplossingen die complex zouden zijn om mijn MBR te herstellen. Het is dus niet zo eenvoudig als Rechtermuisknop, apparaatbeheer en toekennen van volumeletter …Volgens XP staat er gewoon niets op het volume …Wat is de herstelmogelijkheid vanui XP op deze belangrijke gegevens hardeschij om het MBR te herstellen ???

help …help …help …