Externe brander

vbimport

Is het mogelijk om een interne writer in een externe behuizing voor een cd rom te knallen? Lijkt mij goedkoper dan een externe writer kopen, maar kweenie of het wel mogelijk is.

Het is wel mogelijk.
Freecom heeft van die ombouwsetjes.

Moet je wel uitkijken, want je werkt dan via de paralelle poort (of misschien ook al via USB poort te verkrijgen) en die is niet zo snel als IDE.

Da_Taxman

en als ik zon extern scsi kastje koop met en ik daar bijv. een normale interne scsi plextor 40x lezer en 12x writer in doe, kan dit ? en kan je ook van die kastjes kopen zonder copycard ??

Ik denk niet dat je me helemaal begrijpt wilmaatje, ik heb al een PC met een scsi kaart maar ik wil ook graag zon kastje gewoon, zoals een copybox maar die zijn nogal duur en ik heb ze alleen op 8x gezien, kun je niet zo’n externe behuizing kopen en dan gewoon een brander en een writer erin doen…en ik heb begrepen dat je copycards van 8x ofzo hebt maar kan je er niet gewoon een 12x brander in doen en dan op 12x brandern ???

Je kan toch gewoon zo een externe SCSI behuzing kopen zonder één enkel apparaat in,
daar kan je gerust een writer en een cd-rom inploffen. Je moet alleen zien dat je SCSI kaart een externe uitgang heeft en daarbij moet je opletten of de aansluiting 50 pins of 68 pins is, dit is belangrijk om te weten welke kabel je moet aanschaffen om uw extrene behuizing aan te sluiten.

Je mag ook niet vergeten uw externe behuizing te terminaten tenzij je natuurlijk er nog een extern apparaat achter hangen hebt zoals een SCSI scanner bijvoorbeeld.