Excel probleem

vbimport

Oke, ik heb een probleem met een formule in excel.
Ik staar me blind op het probleem, ik kijk er waarschijnlijk gewoon overheen.

Het gaat om de volgende formule:

=IF(F27=0;IF($F$2=0;NA());AVERAGE(B27:F27))

De formule moet naar veld F27 kijken staat daar een 0, dan moet ie kijken naar veld F2. Is dat ook 0 dan moet ie NA() geven.
Staat daar wel een getal dan moet ie het gemidddelde geven van veld B27 tot en met F27. Staat er op veld F27 geen 0 dan moet ie meteen het gemidddelde geven van veld B27 tot en met F27.

Nu krijg ik de melding FALSE als er een 0 staat in veld F27.

Tis geen rocket sience en ik heb moeilijkere en grotere formules gebouwd, maar ik zie het gewoon niet. :a

Wat doe ik fout? :confused:

Ter info:

Veld F2 is niet 0
Velden B27 tot en met F27 zijn ook gevuld met getallen.

Laat maar, heb het gevonden.

De formule moest zijn: =IF(F27=0;IF($F$2=0;NA();AVERAGE(B27:F27));AVERAGE(B27:F27))

Zo simpel!!

haha, jij maakt een topic om met jezelf te praten:P

Tja als niemand reageert is het wel zo netjes om aan te geven dat het opgelost is. :iagree:

Trouwens bovenstaande oplossing werkte nog niet!!

Uiteindelijk werkt deze formule wel: =IF(AND(F27=0;$F$2=0);NA();AVERAGE(B27:F27)) :iagree:

En jij lacht om iemand die een probleem heeft gehad en dat zelf heeft opgelost en ook zo vriendelijk is geweest om dat met ons te delen, zodat ook wij weer wat nuttige info hebben? Ook al heeft er niemand een oplossing voor zijn probleem heeft gehad, wil hij toch de oplossing met ons delen. Dat lijkt me eerder een coole move dan iets om te lachen!

mzzl Dúnedain