Excel formule

vbimport

Hallo,

Op het werk ben ik bezig met een voorraadlijst als een afnamelijst. Nu wil ik dat de afnamelijst gekoppeld is aan die van de voorraad.

De formules optellen en aftrekken weet ik wel. Maar daar is het dan ook wel mee gezegd.
Bijv. (streepjes zijn trouwens spaties, mijn pc heeft moeite om het goed neer te zetten)

Voorraadlijst:
Art.nr.--------------Art.omschr.-------------aantal in voorraad
123-----------------blah---------------------------3
456-----------------blah 1------------------------5
789-----------------blah 2------------------------8

Afnamelijst:
Datum------------art.nr.--------art.omschr.-----aantal afname
1-7----------------456------------blah 1------------------2

Hoe krijg ik het voor elkaar als ik het volgende wil:
Zodra ik bij de afnamelijst een getal invoer in kolom ‘aantal afname’, wil ik dat de voorraadlijst automatisch bij art.nr. 456 de kolom ‘aantal in voorraad’ veranderd. Hoe zet ik in de formule de link met het art.nr. zodat ik dit niet telkens bij elke afname handmatig moet veranderen?

Als jullie meer info nodig hebben, dan hoor ik het wel.

Gr.
Eveline

Hallo,

Ik heb een uitgebreid voorbeeld toegevoegd. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes

voorbeeld lijsten.xls (34 KB)

Ik kan je wel van dienst zijn zie website http://home.versatel.nl/wjweert/webexpert/e website

[QUOTE=webexpert;2107214]Ik kan je wel van dienst zijn zie website http://home.versatel.nl/wjweert/webexpert/e website[/QUOTE]

Weet niet of je nu jouw eigen website aan het promoten bent…maar de link werkt in ieder geval niet

Misschien overbodig om te zeggen maar als je de laatste /e weghaalt kom je er wel.

En ik persoonlijk vind het een rare url voor een bedrijf… je zou toch denken dat ieder zichzelf respecterend bedrijfje een eigen domein heeft. Ipv te beginnen met www.tele2…/blablablabla. Als ik je zou willen vinden lijkt me een eigen domein veel handiger. Maar goed dat is mijn eigen mening. En een beetje offtopic. srry

mzzl Dúnedain

[QUOTE=spikewil;2087894]
Hoe krijg ik het voor elkaar als ik het volgende wil:
Zodra ik bij de afnamelijst een getal invoer in kolom ‘aantal afname’, wil ik dat de voorraadlijst automatisch bij art.nr. 456 de kolom ‘aantal in voorraad’ veranderd. Hoe zet ik in de formule de link met het art.nr. zodat ik dit niet telkens bij elke afname handmatig moet veranderen?

Als jullie meer info nodig hebben, dan hoor ik het wel.

Gr.
Eveline[/QUOTE]

De naam van de cel gebruiken in de formule…in kolom “aantal in voorraad” zet je de formule met de verwijzing naar voorraad min afname…bijv, =(A1-A10)