Excel 2007

vbimport

Ik ben bezig met een overzicht in Excel 2007 in Kolom A komt en datum te weten elke dag van het jaar voor een jaar. In Rij 1 komt een gebeurtenis. Dit zijn in totaal 7 gebeurtenissen

Nu wil ik dat ik tijdens het scrollen zowel Kolom A als de titel van de onderliggende Kolom in Rij 1 ten alle tijden zichtbaar blijven.

Ik heb al een aantal dingen gevonden maar die werken om de één of andere reden niet helemaal of ik begrijp ze niet goed. Als ik Kolom A blokkeer blijft deze tijdens het scrollen naar rechts idd staan. Als ik dan ook Rij 1 blokkeer wordt deze blokkade om de één of andere wazige reden opgeheven. Andersom precies hetzelfde. Als ik Rij 1 blokkeer en daarna Kolom A wordt de blokkade van Rij 1 opgeheven en blijft die van Kolom A gehandhaafd.

Hoe kan ik dus in Office 2007 zowel Rij 1 als Kolom A blokkeren zodat deze titels ten alle tijden zichtbaar zijn?.

grtz Dúnedain

http://office.microsoft.com/en-us/excel/HP012170481033.aspx

[ul]
[li]To lock both rows and columns, click the cell below and to the right of the rows and columns that you want to keep visible when you scroll.
[/li]>
[li]On the View tab, in the Window group, click the arrow below Freeze Panes.
[/li]>

[li]To lock more than one row or column, or to lock both rows and columns at the same time, click Freeze Panes.
[/li]> [/ul]

Heb het niet getest, maar hopelijk werkt het.

Dat werkt idd. Om het even in plain nederlands te zeggen.
Je moet de rij ONDER de rij die je wil blokkeren selecteren en de kolom RECHTS van de kolom die je wil blokkeren selecteren. (eea dmv de Ctrl toes ingedrukt houden) Dan ga je naar Beeld en dan naar kolommen en rijen blokkeren en kies je de bovenste optie.

misschien dat je eerst alles moet deblokkeren maar daarna blokkeer je gewoon alles en het functioneert.

tnx Dúnedain