Exact copy

vbimport

hoe kan ik van een programma dat beveiligt is een exact copy van maken

Welkom aan boord :slight_smile:

Jouw vraag is moeilijk om te beantwoorden. Waarom? Omdat je vraag eerlijk gezegd te generiek is. Voor het gemak ga ik er even vanuit dat je een programma (wat waarschijnlijk op een beveiligde CDROM staat) wilt backuppen, correct?
Dan moet ik je eerst mededelen dat dit niet altijd mogelijk is. Of het wil lukken is onder andere afhankelijk van je lees- en schrijfapparatuur en de gebruikte software. Niet iedere beveiliging werkt hetzelfde, niet ieder apparaat heeft dezelfde kwaliteiten en niet ieder pakket kan dezelfde beveiligingen kopieren.

Een goed begin zou zijn wanneer je ons kon vertellen welke lezer en schrijver je in de computer hebt, welke software (+versienummer) je probeert te gebruiken en natuurlijk om welke software het gaat.

dvd schrijver van pioneer dvd-rw DVR-106D
dvd lezer sony dvd-rom DDU1612
programmas

nero 6.0.0.22
en clone cd 5.2.6.1

Ik neem dat dit de programma’s zijn die je probeert te gebruiken om beveiligde schijven mee te kopieren, right? In dat geval kun je Nero wel vergeten, maar CloneCD zou toch redelijk wat aan moeten kunnen.

Wat probeer je te backuppen als ik vragen mag?

ik heb een cd van het rijbewijs maar er staat achteraan en lijn op de cd.

en een spel flikken.

ik heb ooit eens mail gehad en daar stond in wat je moest aan vinken en uit vinken bij clone cd om een beveiligde copie te maken maar deze heb ik ni meer . of heb jij een goed programma voor zulke kopies te maken. of een uit leg wat ik moet doen.

vriendelijke groeten

???

Kun je nog iets duidelijker zijn?? Als je ons eens verteld welk programma je probeert te backuppen bijvoorbeeld.

mzzl Dúnedain

de cdrom van rijbewijs
en het spel flikken

Hmm ok lastige zaak… je beschrijvingen zijn helaas nogal weinigzeggend.

Ik verwijs je door naar deze site; hier kun je verschillende (gratis, legale) programma’s halen die een CDROM kunnen scannen op kopieerbeveiliging. Zo kun je achterhalen welke middelen je dient te gebruiken om een backup te trekken.