Even een vraagje!

vbimport

Wat is een corrupt filetje eigenlijk, ik heb het al vaker gelezen in de topic hier en ik vroeg me altijd al af wat het eigenlijk is, misschien een dom vraagje, maar ik weet het echt niet! :confused:

Euhmz… …ik GELOOF een bestand dat je niet kan openen ofzo; dat je als je een cd kopieert dat bestand niet kan meekopieren (behalve met goeie burnprogz :)) ofzo… maar weet niet zeker, so correct me if I’m wrong :stuck_out_tongue:

Een corrupte file is dat bij het aanmaken van de file iets niet goed gegaan is waardoor de inhoud vd file niet klopt en je hem niet kan openen. Je krijgt dan ook een error bij openen.
Enne…

misschien een dom vraagje…

Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden! :wink:

corrupt file-tje kan je ook krijgen als er bij het downloaden iets verkeerd gaat…hij staat dan goed op de server, maar dan is er net 1 bitje of beitje verkeerd overgekomen en dat kan net een cruciale zijn…

denk maar aan het frustrerende diskette-verhaal…van spellen op 44 schijfjes en dan op schijf 40 een crc-error tegenkomen…

Daar heb je toch die pariteitsbit voor? heb k met informatica geleerd: een bit die alles afsluit om het te controleren. Correct me if I’m wrong dudes :slight_smile:

Corrupte file is een defecte file.
Het kan gebeuren door een crash van Windows, door het onvolledig downloaden of een virus die bestanden beschadigt.

Doordat het bestand dan niet volledig is (de daadwerkelijke bytes komen niet overeen met de ‘geregistreerde’ bytes) wordt er bij het gebruik door Windows (of door het programma dat dit bestand aanspreekt) een melding gegeven dat het bestand corrupt is.

Volgens mij was het zo :wink:

corrupt = beschadigd
corrupt file is dus een beschadigd bestand

Dank je wel jongens, zo zie je maar weer dat je blijft leren. :slight_smile: :slight_smile:

Blijkbaar is dit toch geen domme vraag want niemand (zeker ik niet ) kan een goed antwoord geven op uw vraag.
Volgens mij is een corupte file een bestand waarvan de indeling niet correct of onvolledig is. De pariteitbit is hiervoor de belangrijkste bit

Originally posted by RaSta
Blijkbaar is dit toch geen domme vraag want niemand (zeker ik niet ) kan een goed antwoord geven op uw vraag.
Volgens mij is een corupte file een bestand waarvan de indeling niet correct of onvolledig is. De pariteitbit is hiervoor de belangrijkste bit

Misschien waren de tot nu toe genoemde antwoorden wel een simpele uitleg…?!