Europese defensie

Gisteren was er in Brussel een mini-top tussen Frankrijk, Duitsland, Belgie en Luxemburg. Het ging over het uitbouwen van een gemee,schappelijke defensie. Op het niveau van die paar landen of op Europees niveau. Nu zal het de meesten niet verwonderen dat ik het helemaal niet heb voor defensie, Europees of niet. Maar t zal wel een noodzakelijk kwaad zijn.

Nu kom ik tot mijn vraag. Wat is eigenlijk jullie visie op deze problematiek? Moet Europa een eigen defensie ontwikkelen of moeten we blijven schuilen onder de Amerikaanse paraplu. Ik weet dat dit een gevoelig onderwerp kan zijn, maar misschien kunnen mods en admins toch antwoorden. 't Is nl. vooral de mening van de Nederlanders die me interesseert omdat jullie algemeen genomen toch meer Atlantisch denken dan Belgen.

Ik ben het er wel mee eens. aangezien we toch de kant opgaan van de VS waarom niet. Het kan trouwens ook een belangrijk tegenwicht worden van de VS en dat zou ik dan toch wel beter vinden :smiley: . Dan zal de VS wel weer boos zijn op ons om dat ze dan geen politieagentje kunnen spelen.

btw veel Nederlandse admins en mods zullen niet reageren vandaag omdat het koninginnedag is en de meest mensen vrij hebben…

greetz

Originally posted by theunbeatable
btw veel Nederlandse admins en mods zullen niet reageren vandaag omdat het koninginnedag is en de meest mensen vrij hebben…

Ze hoeven ook niet vandaag te antwoorden. Legde er gewoon de nadruk op omdat zij eigenlijk niet mogen reageren op politieke onderwerpen. Maar 't is niet mijn bedoeling om er zo’n thread van te maken, wil eigenlijk zien wat de Nederlanders er van vinden :slight_smile:

Kben allerminst mod of admin, maar kzou het niet slecht vinden. Het zal waarschijnlijk niet veel voorstellen tegenover de VS, maar 't kan wel een extra vertrouwensband scheppen tussen de landen, wat dan weer goed kan zijn voor samenwerking op andere niveaus (ook economisch).

Ik ben voor, we kunnen ons niet altijd blijven verschuilen achter de VS.