Euro2000 - Make love, not war!

vbimport

Het is al bijna zover...Euro2000! Natuurlijk hopen we allemaal dat Nederland kampioen wordt en zitten we massaal aan de buis gekluistert, maar ik hoop eigenlijk meer dat het zonder teveel gewonden danwel doden zal verlopen. Rinus Michels zei ooit: "Voetbal is oorlog...", maar het lijkt er steeds meer op dat voetbal groter is dan oorlog (of religie)! Eigenlijk haal je niet een leuk evenement in huis, maar een kompleet georganiseerd slagveld.
Natuurlijk weet iedereen al over de rellen tussen de Turken en de Engelsen, maar nu er ook andere nationaliteiten betrokken bij raken, beginnen de gemoederen helemaal op te lopen. Nederlandse, Duitse, Belgische, Franse, Italiaanse en Spaanse hooligans willen massaal bloed zien, Turks bloed wel te verstaan. Hooligan sites op internet staan er vol mee en dat is toch wel enigzins beanstigend. Voor sommige Nederlandse hooligans is dit de aanleiding:

+-------+
[i][b]Ajax-fan neergestoken tijdens UEFA Cup-finale in Denemarken.[/b]

KOPENHAGEN - Tijdens de grote supportersrellen tussen fans van Arsenal en Galatasaray blijkt afgelopen woensdag een 18-jarige Nederlandse jongen ernstig gewond geraakt te zijn.

De aanhanger van Ajax zou zijn neergestoken door een Turkse voetbalsupporter bij de ongeregeldheden in de Deense stad Kopenhagen, waar de UEFA Cup-finale tussen de Engelsen en Turken gespeeld werd.

Dat heeft de Nederlandse ambassade in Denemarken bevestigd. Inmiddels zou de medische toestand van de Ajax-fan S., na een zware nacht in het ziekenhuis, sterk zijn verbeterd. "Hij kan naar verwachting binnen enkele dagen naar huis", aldus de ambassadeur. "Hij was met een groepje vrienden in Kopenhagen en raakte daar volgens zijn vrienden tegen zijn zin betrokken bij een opstootje", zegt de ambassadeur.

Coma.
De Ajacied S. werd tijdens de rellen in de maagstreek gestoken, waarbij de lever werd geraakt. De jongens raakte in coma en heeft enkele dagen op de intensive care gelegen. Volgens vrienden die getuigen waren van het incident duurde het erg lang voor een ambulance ter plaatse was en deed de politie geen pogingen de dader op te pakken.

Op de internet-site van de F-side, de harde kern van Ajax-aanhangers, staat dat het slachtoffer een bekende supporter van de Amsterdamse club is.

Fans van Arsenal en Galatasaray gingen voor de wedstrijd massaal met elkaar op de vuist in het centrum van Kopenhagen. Bij de rellen raakten verscheidene fans gewond, van wie vijf ernstig. Enkele slachtoffers hadden steekwonden.[/i]
+-------+

Persoonlijk hoop ik dat het allemaal rustig zal verlopen, maar ik vrees het ergste...wat denken jullie ervan?

Ik hoop dat Nederland kampioen wordt, maar voor de rest HAAT ik voetbal

cdfreaks en voetbal???