Euhhh foutmelding

vbimport

mijn ma kreeg deze foutmelding:

de tread word afgesloten omdat er een probleem is met een stack-overloop een vxd mogelijk pas geinstallerd, neemt teveel stackruimte in.
verhoog de instelling minsp in systeem.ini, of verwijder pas geinstallerde vxd’s momenteel zijn er 6 sp’s toegewezen.

ok, ik zou nu natuurlijk haar sys.ini kunnen aanpassen, maar wat ik nog liever heb is dat iemand me kan vertellen wat dit precies betekend. Ik heb namelijk nog nooit zo’n foutmelding gezien.

ps deze foutmelding krijg je dan met dat mooie blauwe schermpje en witte text.

alvast bedankt

Originally posted by Tha_Stranger
[B]mijn ma kreeg deze foutmelding:
de tread word afgesloten omdat er een probleem is met een stack-overloop. Een vxd mogelijk pas geinstallerd, neemt teveel stackruimte in.
Verhoog de instelling minsp in systeem.ini, of verwijder pas geinstallerde vxd’s momenteel zijn er 6 sp’s toegewezen.
ok, ik zou nu natuurlijk haar sys.ini kunnen aanpassen, maar wat ik nog liever heb is dat iemand me kan vertellen wat dit precies betekend. Ik heb namelijk nog nooit zo’n foutmelding gezien.
ps deze foutmelding krijg je dan met dat mooie blauwe schermpje en witte text.

alvast bedankt [/B]

Elke instructie die windows voor zijn kiezen krijgt wordt in een lijstje met instructies gegooid die hij dan 1 voor 1 gaat uitvoeren.
Dit lijstje heet een stack.
Standaard heb je 4 stack entries.
De regel die in je system.ini staat onder het kopje [386Enh] kan dus zijn : MinSPS=4 Met andere woorden Minimal stack pages = 4.
Dit kan ook in je Config.sys gezet worden , aleen heeft windows er dan niet zo veel aan.

Door je stack te vergroten geef je de processor en het OS meer taken om (eventueel tegelijk) te doen. Gevaar is natuurlijk dat je systeem retetraag kan worden. Hij vult namenlijk eerst die stack.
Misschien heb je een programma geinstalleerd of is er een driver geinstalleerd die gebruik maakt van een bepaalde driver , aspi configuration of whatever. De file.vxd maakt daar onderdeel van uit en wordt elke keer dat windows opgestart word ingeladen.

Recentelijk voorbeeld is CDFS.VXD die een beetje met het filesysteem rommelt waarmee cd-spelers mee werken.

Probeer het programma/driver wat je hebt geinstalleerd eens te deinstalleren of ga naar een voor jouw bekende stabiele configuratie terug (Windows ME mogelijkheid).

Suc6

tank you
men i reelie epresiate it

LOL

tnxx

Joe aar welkom