Euh.... drugs........!

vbimport

Tja kzit nu in m’n laatste jaar in’t secundair en ik moet een enquete uitvoeren over drugs,de vragen zijn heel simpel!

1. Welke drugs heb je al gebruikt
  2. Hoelang neem/rook je al drug
  3. pro of contra van de legalisatie van soft in belgië

THnkx :slight_smile:
cdfreaks still the best of the best

1. Wiet en canabis ofzo
  2. Euh…vorig jaar een paar keer gedaan, daarna niet meer
  3. Huh?

1. geen
  2. niet van toepassing
  3. zal ik eens over nadenken en wellicht vanmiddag weer een verhaal zoals men van mij mag verwachten :wink:

1.geen
2.n.v.t.
3.pro (want iedereen moet vrij zijn om te doen wat ie wil (zolang in er maar geen last van heb :wink: )

Had de post ook kunnen editen, maar ja… :wink:

Drugs moet je opsplitsen in 2 categorieën, de hard- en softdrugs. Hard drugs moeten in mijn ogen verboden blijven daar deze te schadelijk zijn voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid.

Softdrugs zijn niet verslavend (tenzij continu gebruikt wordt, dan ontstaat er een geestelijke afhankelijkheid, maar lichamelijk geen afhankelijkheid, voor zover bij mij bekend is) en zouden voor mij ook gedoogd mogen worden.
Ben meer voor gedogen dan 100% legaliseren, zodat ingrijpen ook juridisch gezien eenvoudiger is indien nodig.

Zolang er goede voorlichting is omtrent het gebruik van (soft)drugs en er duidelijke richtlijnen zijn van het gedoogbeleid en, wellicht belangrijker nog, deze richtlijnen ook gehandhaafd worden, zie ik er geen kwaad in om de situatie zoals deze in Nederland is te handhaven.

Vind wel dat er strenger opgetreden moet worden tegen het gebruik van (soft)drugs wanneer er nog aan het verkeer deelgenomen wordt. Softdrugs hebben wat dat betreft een sterkere werking dan een of twee biertjes/pilsjes/pinten (doorhalen wat niet van toepassing is :wink: ).

Dus, gedoog softdrugs, maar doe dit wel op basis van een goed doordacht beleid met goede voorlichting en zorg dat het beleid goed nageleefd wordt.

Ugh, I have spoken :smiley:

Da taxman heeft in mijn ogen wel gelijk :smiley:

in mijn leven :

1. heel soms WIET (als het gratis is van vrienden :D)
    2.niets
    3.niets verder :smiley:

1. neej gebruik niet
  2. nvt dus
  3. ja is in nl ook en geen last van!

1. Wiet enz.
  2. Half jaar nu
  3. Ja ut zal wel

1 alcohol
2 al heel lang en veel
3 zie verhaal Taxman

• [1] CDfreaks
    [2] (zie aanmelddatum)
    [3] CDfreaks moet overal toegankelijk zijn vind ik!! :wink:

L8rz…! (…wat is ie weer lekker serieus hè!)

Volgesmij verandert mijn mening sterk ineens naar het antwoord van Wook :wink:

1. Super Weed
  2. 45 jaar (ongelooflijk maar waar)
  3. Ja natuurlijk
    .-= XiNiX =-.

1. Weed, Hasj, Cuff, Cdfreaks
  2. Jaartje of twee Maar alleen als ik het krijg :)<.
  3. pro offcourse.

BTW
dat ene spul, ‘rush’ ofzo?
Wij noemden dat altijd balletje balletje ofzo

heb ik ook weles gehad, vaak zelfs :smiley:
dat moet je echt doen!
je licht 3 minuten om echt alles en niks in de slappe lach en niet z’on klein beetje ook en daarna is alles weer normaal :slight_smile:

Originally posted by cartman_cdz
Je licht 3 minuten om echt alles en niks in de slappe lach en niet z’on klein beetje ook en daarna is alles weer normaal :slight_smile:

Klinkt nie echt gezond freund! :wink:

1.) niet
2.) n.v.t
3.) pro.

Zo,

Greetz Mess

Originally posted by Wookie
Klinkt nie echt gezond freund! :wink:

Neej…maar leuk hoeft niet altijd gezond te zijn :wink:

jaa ik heb bolletjes in m`n hol…
ik zit met bolletjes boordevol :slight_smile:

ff over je enquete :

1. nee
  2. niet dus
  3. ja tuurlijk, want als je drugs verbied word het zowieso gebruikt alleen heb je het dan niet in de hand maar gebeurd het in het illegale circuit.

zouden de platenbazen ook eens een voorbeeld aan moeten nemen als het over mp3 gaat…

ok als ik deze vraag nog een weekje kan verderzetten,zal ik ik zeker een mega goed resultaat hebben, waar cdfreaks niet allemaal goed voor is :slight_smile:

je had misschien als eerste vraag kunnen stellen gebruik je drugs ? en dan de rest van de vragen ?