Ervaringen met Thermaltake Aquarius II?

vbimport

Mede freakers!

Ik heb op dit moment een Lian-Li PC60 kast met daarin een Athlon 2100+ CPU en in totaal 7 fans (GFX, CPU, chipset, intake, PSU) en ik begin gek te worden van het lawaai. Wanneer ik 's morgens m’n PC aanzet maakt vooral de CPU cooler (standaard boxed ding, 5000rpm) een pokke herrie. Nu is dat op zich niet zo heel erg aangezien ik toch bijna altijd muziek aanheb maar tijdens het kijken van een filmpje begin ik me eraan te storen.

Nu ben ik wat aan het surfen geweest en kwam het volgende watercooling setje tegen (€125), de Thermaltake Aquarius II. Ik doe niet aan overclocken (misschien ooit wel maar ben een n00b op dat gebied) en het gaat me er alleen maar om dat die CPU stiller wordt en dat het setje gaat passen in mijn case. Ik denk van wel (zie dit plaatje, ik heb dezelfde case) maar heeft iemand ervaringen met dit Thermaltake watercooling setje? Ik heb wat op Tweakers gelezen en ze zijn er daar wel over te spreken… maar hoor het toch liever van CD Freakers :wink:

Ik ben zelf ook op onderzoek uit naar een waterkoeling en kwam inderdaad bij dat setje terecht. Na het lezen van wat reviews kwam ik tot de conclusie dat deze waterkoeling redelijk presteert. De koeling is zeer stil (ongeveer 25dB als ik me niet vergis) en kwa koelprestaties te vergelijken met een Thermaltake Volcano 7+ in powermode. Opzich een aardige koelprestatie, maar voor een waterkoeling niet al te best.

Dit setje is duidelijk gericht op de personen die een stille PC willen. Voor overklokkers doet dit setje het weliswaar redelijk, maar is het niet super.

Voor jouw doel is het systeem prima. Je moet ehter geen wonderen verwachten van dit koelstetje.

De hoofdreden hiervan is waarschijnlijk de lichte pomp en het kleine reservoir.

Zelf denk ik dat ik het maar laat zitten; het socket A platform is aan z’n einde aan het komen, en een koelblok voor een nieuwe CPU zal toch redelijk wat kosten.

Indien je van plan bent nog geruime tijd je Athlon 2100+ te gebruiken denk ik dat je wel goed zit met dit setje. Zoniet, dan zou ik je willen aanbevelen een goede, maar stille luchtkoeling te nemen.

Bedankt Dee-ehn!

Ik denk dat ik het maar ga kopen aan het eind van deze maand. Zoals gezegd geef ik niet zoveel om overclocken en voorlopig ga ik dit systeem nog wel gebruiken ('t is net allemaal nieuw aangeschaft). Kan misschien later altijd nog upgraden naar een echt watersysteem en dit spul dan weer verkopen aan een ander.

Ik verwacht wel een review van je he? :wink:

Hmm… ff DoMi roepen… :wink:

Op 3dgameman hebben ze em ge-video-reviewed. Tjek em is uit zou ik zeggen!

Ik heb hier en daar ook gelezen over een ander merk waterkoelingset die met Cebit gepresenteert zou worden en die zou $ 100,- gaan kosten. Dus zeg ff € 100,- ; hoewel de euro meer waard is. :wink: Het merk was: Pentalpha Aqualia.

Hello my name is Rodney Renolds… :wink: Hehe yah die review ken ik. Ziet er allemaal wel leuk uit dus ik denk dat dit hem wel gaat worden. Ik ben van plan om aan het eind van de maand e.e.a aan te gaan schaffen dus kan eerst deze week nog eens op CeBIT rond kijken natuurlijk. Bedankt voor de tip Wook!